کلیسای جامع آلمودنا مادرید : یکی از زیباترین جاذبه های شهر زیبای مادرید، کلیسای جامع آلمودنا می باشد. این کلیسا به خاطر معماری بسیار زیبایی که داشته، مورد استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا قرار گرفته است. معماری بنای این کلیسا به سبک معماری اروپایی – گوتیک بوده و 1700 متر مساحت دارد. این کلیسا گنبد زیبای بیست متری هم داشته که از محله های نزدیک قابل مشاهده می باشد. کلیسای جامع آلمودنا نزدیک به خود یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر را بین توریست ها و گردشگران تور اسپانیا، یعنی کاخ سلطنتی مادرید را دارد. از بین تمام کلیساهای این شهر تنها کلیسای آلموندا به خاطر طراحی مدرنی که داشته مورد استقبال بی نظیر توریست ها قرار گرفته است. این کلیسا به کاتولیک ها تعلق داشته و یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر مادرید محسوب می شود. 

کلیسای جامع آلمودنا مادرید

تاریخچه کلیسای جامع آلمودنا مادرید

کلیسای جامع آلمودنا مادرید بین سال های 1883 تا 1999، در شهر مادرید اسپانیا ساخته شد. با اینکه ساخت این کلیسا سال های زیادی طول کشیده اما روی آن بسیار کار شده است. سال 1561، زمانی که پایتخت اسپانیا از تولدو به شهر مادرید تغییر کرد، مقر کلیسای اسپانیا در شهر تولدو باقی ماند و پایتخت جدید، یعنی مادرید بدون کلیسا باقی ماند. برای ساخت یک کلیسای جامع در مادرید طرح های بسیار داده شد. هزینه ساخت ان نیز بسیار زیاد بود. البته تعجبی ندارد چرا که این کلیسا در آن زمان یکی از بزرگترین کلیساهای جامع در دنیا بود. امروزه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا از این کلیسا به عنوان جاذبه ای از شهر مادرید دیدن می کنند. 

تاریخچه کلیسای جامع آلمودنا مادرید

ساعات بازدید از این کلیسا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا میتوانند هر روز هفته از ساعت ده صبح تا هفت بعد از ظهر و روزهای یکشنبه از ساعت ده صبح تا دوازده ظهر و از بعد از ظهر از ساعت یک تا هفت عصر از کلیسای جامع آلمودنا مادرید دیدن کرده و لذت ببرند.