کلیسا کرایمین استانبول : کلیسا کرایمین که بسیاری از مردم استانبول آن را به اسم کلیسای آنجلیکا می شناسند، در این شهر بوسیله مسیحیان بریتانیایی و انگلیسی که در استانبول زندگی می کردند ساخته شده است. درواقع این کلیسا یک بادبود از سربازان انگلیسی بوده که در جنگ کریمه کشته شده بودند. زمین این کلیسا توسط سلطان عبدالمجید به این افراد اهدا شد. نمای بیرونی این کلیسا از جنس سنگ مالت بوده و امروزه دور و اطراف آن را درخت های سرسبز و زیبا احاطه کرده اند که بیشتر شبیه به یک باغ شده است. 

کلیسا کرایمین استانبول

تاریخچه کلیسا کرایمین استانبول

همانطور که در ابتدا گفته شد، زمینی که این کلیسا امروزه در آن قرار دارد، هدیه ای از سلطان عبدالمجید به خانواده سربازان انگلیسی بوده که در جنگ کریمه کشته شدند. این بنا به دست خود معماران انگلیسی ساخته شده و طرح آن با رقابت بین چهار معمار معروف مثل جورج ادموند خیابان و ویلیام برژز بوجود آمده است. در آخر طرح نهایی آن توسط خیابان، به سبک نئو گوتیک اجرا شد. امروزه توریست ها و گردشگران تور استانبول در این کلیسا میتوانند شاهد کنسرت ها و تئاترهای بسیاری باشند که در باغ آن برگزار می شوند. ساخت این کلیسا در سال 1858 به پایان رسید و کلیسا کار خود را شروع کرد. اما از آنجایی با استقبال مردم روبرو نشد، سال 1978 آن را تعطیل کردند. اما بعد از بیست، به خاطر خدمت رسانی به پناهندگان سریلانکایی، دوباره به روز عموم مردم باز شد. 

تاریخچه کلیسا کرایمین استانبول

هزینه ورود و ساعات بازدید از کلیسا کرایمین استانبول

این کلیسای استانبول هر روز هفته از ساعت نه صبح تا شش بعد از ظهر باز می باشد. البته روزهای یکشنبه از ساعت ده صبح باز می شود. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای ورود به این کلیسا نیازی به پرداخت کردن هیچ مبلغی نیستند. اگر دوست دارید، میتوانید مبلغ و یا هدایایی را به عنوان تامین بودجه ضروری برای نگهداری از کلیسا پرداخت کنید. 

هزینه ورود و ساعات بازدید از کلیسا کرایمین استانبول