کلیسا جامع پالرمو ایتالیا : به نظر میرسد که ایتالیا در تمام شهرهای خود دارای کلیسا های مختلف و فوق العاده بوده که بسیارشان به خاطر معماری، قدمت و یا داستانشان در سراسر اروپا معروف و محبوب هستند. به همین خاطر میتوان یکی از دلایل جذب توریست ها و گردشگران تور اروپا به کشور ایتالیا را همین کلیسا ها اعلام کرد. یکی از این کلیسا ها در شهر پالرمو ایتالیا قرار دارد. کلیسا جامع کاتولیک در شهر پالرمو در سده هجدهم میلادی ساخته و افتتاح شده است. این کلیسا تا به امروز یکی از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های توریستی شهر محسوب شده و همینطور راجر دوم نیز در آن دفن شده است. 

کلیسا جامع پالرمو ایتالیا

تاریخچه کلیسا جامع پالرمو

شهر پالرموی ایتالیا در طول قرن ها توسط امپراتوری های مختلفی اداره می شده. این کلیسا به دستور پاپ گرگوری اول در سال 1185 و در شهر پالرمو ساخته شده است. از آنجایی که پالرمو امپراتوری های مختلفی را به خود دیده، کلیسا جامع پالرمو به سبک های مختلفی ساخته شده و دارای ساختمانی بسیار زیبا و شگفت انگیز می باشد. توریست های تور لحظه آخری اروپا میتوانند تاثیر معماری موریس را در ساخت و طراحی کلیسا جامع پالرمو ایتالیا ببینند. 

تاریخچه کلیسا جامع پالرمو

معماری و طراحی کلیسا جامع پالرمو ایتالیا

کلیسا جامع پالرمو به سبک های مختلف گوتیک، باروک و نئوکلاسیک طراحی شده است. همینطور میتوان طراحی شرقی این کلیسا که ماهیت اصلی اش یعنی نورمن را حفظ می کند، در آن دید. این کلیسا سه محراب و قوس های متقاطع دارد. در قسمت جنوبی آن نیز به سمت میدان می باشد توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا باید از 1453 رواق گوتیک-کاتالان رد شده تا وارد کلیسا شوند. کلیسا جامع پالرمو ایتالیا ستون های بسیاری داشته که یکی از آن ها از ستون های عربی قدیمی از یک مسجد الهام گرفته است. یک موزاییک برای قرن سیزدهم نیز که عکس حضرت مریم را نشان میدهد با پس زمینه ای طلایی، بالای درب ورودی قرار گرفته است. 

معماری و طراحی کلیسا جامع پالرمو ایتالیا