کلیسا جامع لا سئو بارسلونا : کلیسا جامع لا سئو در قسمت مرکزی شهر بارسلونا قرار داشته و به سبک گوتیک ساخته شده است. ساخت و ساز این کلیسا از قرن سیزدهم شروع شده و تکمیل شدن آن چند سال طول کشیده است. اسم این کلیسا از سن یولالیا برگرفته شده و اسم رسمی آن نیز صلیب مقدس و سن یولالیا می باشد اما بین مردم و توریست های تور اروپا به اسم لا سئو دل سالوادور شناخته شده که به طور مختصر آن را لا سئو صدا می زنند. این کلیسا در سال 2001 به خاطر معماری بسیار زیبا و ظاهر فوق العاده اش در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کلیسا جامع لا سئو بارسلونا چندین بار مورد بازسازی، مرمت و گسترش قرار گرفته و هم اکنون یکی از نمونه های بارز سبک های معماری رومی، گوتیک، باروک و مدجن می باشد. توریست ها و گردشگران تور اسپانیا در این کلیسا گنجینه ها و آثار هنری بسیار با ارزشی میتواند پیدا کند. 

کلیسا جامع لا سئو بارسلونا

کلیساهای اولیه لا سئو در بارسلونا

در مکانی که این کلیسا قرار دارد، سال 343 بعد از میلاد در زمان امپراتوری روم، یک کاخ پادشاهی قرار داشت. اما این کاخ در سال 985 بوسیله دشمنان نبود شد. با شروع حکومت کاتالان به اسم رامون برنگئور اول که فقط یازده سال داشت و در سال 1035 به قدرت رسیده بود، دستور ساخت این کلیسا داده شد. سرانجام این کلیسا بین سال های 1046 و 1058 به سبک رومی ساخته شد. همینطور از سال 1257 تا 1268 نیز یک نمازخانه به آن اضافه شد. درست سی سال بعد از ساخت این کلیسا و در سال 1298 ساخت این کلیسایی که هم اکنون توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا میبینند، تحت حکمرانی پادشاه خائومه شروع شد. اما متاسفانه در طول ساخت این کلیسا، بنای رومی اش تخریب شد. ساخت کلیسای امروزی به دلیل جنگ های داخلی و مرگ سیاه با کندی روبرو بود اما در سرانجام در سال 1460 کامل شد. میتوان در قسمت جلویی کلیسای امروزی دید که از سبک گوتیک استفاده شده و قسمت اصلی آن هم در سال 1913 کامل شده است. طراحی هر دو بخش این کلیسا و طرح اصلی آن بوسیله چارلز گالتر، معماری فرانسوی انجام شد. 

کلیساهای اولیه لا سئو در بارسلونا

فضای بیرونی از این کلیسا 

کلیسا جامع لا سئو بارسلونا 93 متر طول و چهل متر عرض داشته و هرکدام از برج های هشت ضلعی آن که بین سال های 1386 و 1393 ساخته شده اند، پنجاه متر ارتفاع دارند. گنبد سالن اصلی این کلیسا نیز هفتاد متر ارتفاع دارد. میتوان در قسمت ورودی اصلی کلیسا نیز مجسمه های بسیار دید که همگی یادآور کلیساهای بزرگ فرانسوی هستند. 

فضای بیرونی از این کلیسا

فضای داخلی کلیسا جامع لا سئو

هنگامی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا وارد این کلیسای بارسلونا شوند، یک راهروی مرکزی خواهند دید که شامل پنجره های بزرگ شیشه ای و رنگارنگ هستند. تمامی این پنجره ها و راهروی آن قرن پانزدهمی می باشند. این راهرو دارای 28 ردیف صندلی می باشد. همینطور مقبره کنت رامون رنگئور اول به همراه همسرش نیز در آن قرار دارد. گروه کر نیز جایگاه در این کلیسا داشته که با نقش و نگارهای برجسته و زیبا تزئین شده اند. 

فضای داخلی کلیسا جامع لا سئو

راهروی سرپوشیده این کلیسا

در اصل دلیل معروفیت این کلیسا راهروی سرپوشیده اش است که متعلق به قرن چهاردهم بوده و همینطور یک حیاط با ایوان ستون دار که به سبک گوتیک تزئین شده اند نیز در آن قرار دارند. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا در این حیاط این راهرو با سیزده غاز روبرو خواهند شد. این غازها نماینده یک سال زندگی سانتا یولالیای شهید بوده و همینطور گفته شده که یک دختر جوان در قرن چهارم میلادی به دلیل عقاید مذهبی که داشته تا حد مرگ شکنجه شده است. همینطور در این راهرو میتوان موزه ای کوچک که دارای آثار هنری بسیار با ارزش بوده که مربوط به آیین نیایش کلیسا می باشد.

راهروی سرپوشیده این کلیسا