کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار بارسلونا : یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه های شهر بارسلون، کلیساها هستند. کلیساها زیباترین بناهای شهر را داشته و همیشه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا را به سمت خود جذب می کنند. بارسلونا شهری مملو از آثار معمار معروف آنتونی گائودی، سواحل بسیار زیبا و آفتابی و فرهنگی جذاب است. بارسلونا معمولا یکی از پرطرفدارترین جاذبه های اروپایی بوده و همیشه هست. همینطور بسیاری از هنرمندان در زمینه های معماری، نقاشی و موسیقی و ... نیز در این شهر زاده شده اند. کلیساهای این شهر نیز به خاطر وجود معماران برجسته و با استعداد بسیار جذاب و زیبا هستند. یکی از همین کلیساهای خوب شهر بارسلونا، کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار است. 

کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار بارسلونا

تاریخچه کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار

این کلیسای شهر بارسلونا یکی از بزرگ ترین کلیساهای تاریخی قرون وسطی بوده که البته به سبک گوتیک طراحی و ساخته شده است. کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار بارسلونا بین سال های 1329 تا 1383 میلادی ساخته شد و حدودا 55 سال طول کشید ! بنای این کلیسا با اینکه به سبک گوتیک وفادارانه باقی مانده بود اما نسبت به بناهای بزرگ قرون وسطی، یک سازه نامتعارف بود. این کلیسا ساخته شده در سده چهارده میلادی بوده و یکی از بزرگترین بناهای قرون وسطایی است. 

تاریخچه کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار

معماری و طراحی کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار بارسلونا

توریست ها و گردشگران تور اسپانیا در بازدید از این کلیسای شگفت انگیز، حتما زیبایی بسیار خاص آن را خواهند دید. کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار بارسلونا همانطور که گفته شد یک نمونه سازه نامتعارف به سبک معمار گوتیک در کاتالان است. معماری این کلیسا با هماهنگی و تقارنی که داشته همه را به سمت خود جذب می کند. هنگامی که وارد این کلیسا شوید، پنجره های زیبا و رنگی آن هنگامی که نور خورشید را از خود عبور میدهند، محوطه کلیسا را زیباتر و البته آرامش بخش می کند. کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار بارسلونا حتما ارزش بازدید را دارد.

معماری و طراحی کلیسا باسیلیکا از سانتا ماریا دل مار بارسلونا