کشور سنگاپور : در قسمت جنوب شرقی خاورمیانه کشور سنگاپور با مساحت 718 کیلومترمربع قرار دارد. نام کشور سنگاپور به معنی شهر شیر بوده و یک کلمه مالایی است. سنگاپور در ابتدای خط استوا قرار داشته و به همین دلیل آب و هوایی گرم و مرطوب است. در همسایگی کشور سنگاپور، کشورهای مالزی و اندوزی قرار دارند. این کشور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، از مستعمرات بریتانیا بوده بوده و در سال 1942 بوسیله ژاپنی ها تصرف شده و که در آخر بریتانیایی ها کشور سنگاپور را ترک کردند که منجر به بزرگ ترین شکست بریتانیایی ها شده بود. سپس بعد از جنگ، نیروهای انگلیسی دوباره توانستند کشور سنگاپور را پس بگیرند. کشور سنگاپور، از بسیاری جزیره ساخته شده و اکنون بسیار مستقل بوده و یکی از مکان هایی است که داد و ستدهای بزرگی در دنیا در آن انجام میشود و دارای پرترددترین بندرها بوده به همین دلیل اکنون یکی از کشورهای ثروتمند، پررونق و مدرن تبدیل شده و چهارمین رتبه در اقتصاد بزرگ دنیا را داشته با اینکه از نظر ذخیره های معدنی فقر دارد.

کشور سنگاپور

زبان و دین مردم کشور سنگاپور

مردم کشور سنگاپور از 4زبان استفاده میکنند که به عنوان زبان های رسمی این کشور اعلام شده، زبان زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل ولی بیشتر مردم میتوانند به 20زبان متفوت صحبت کنند و همین نشان دهنده توریستی بودن و رفت و آمدهای زیاد توریست های تور سنگاپور به این کشور است. دین مردم سنگاپور بیشتر بودایی و تائو میباشد گفته شده حدود 44 درصد از مردم بالای پانزده سال از مردم کشور سنگاپور دین بودایی و تائو ‏دارند، همینطور هجده درصد مسیحی، چهارده درصد مسلمان و پنج درصد آنان هندو هستند. جالب اینجاست که هفده درصد از مردم کشور سنگاپور هیچ دینی ندارند. واحد پول مردم کشور سنگاپور، دلار سنگاپور است.

زبان و دین مردم کشور سنگاپور

مناطق دیدنی کشور سنگاپور

سنگاپور مراکز تفریحی و تجاری و البته تاریخی بسیاری دارد که مهم ترین آنها ها پارك مرليون، جزیره سنتوزا، اسکله قایق، اسکله کلارک، کلیسای سنت ژوزف، موزه تاریخ سنگاپور، باغ وحش و دریاچه دلفین های سنتوزا و ... میباشد.