یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا که تقریبا همه آرزوی سفر به آن را دارند شهر استثنائی ایتالیا، ونیز است! ونیز تفریحات و سرگرمی های بسیاری برای توریست ها و گردشگران تور ایتالیا فراهم کرده مثل سوار شدن روی قایق های روباز و تختی که در مسیر کانال حرکت می کنند، پیاده روی در هزارتوهای بامزه و تمام نشدنی، عکس گرفتن با مجسمه های عجیب و غریب و ... . در نیز باید انتظار هرچیزی را داشته باشید! حالا که صحبت به چیزهای عجیب و غریب رسید، بد نیست کتابفروشی عجیبی در ونیز که حتی پله هایش از کتاب ساخته شده را برای شما معرفی کنیم! با لست تورز در ادامه همراه باشید. 

کتابفروشی عجیب در ونیز که حتی پله هایش از کتاب ساخته شده

این میدان در سال 2004 در کنار میدان سنت مارک ساخته شده و با نام Libreria Acqua Alta یکی از معروف ترین کتاب فروشی های شهر است. Libreria Acqua Alta به معنی کتابفروشی آب های بلند بوده چون این کتابفروشی هر از گاهی دچار نواسانات و بالا آمدن آب شهر ونیز می شود. به عنوان مثال اگر در فصل زمستان به ونیز سفر کرده و از این کتابفروشی دیدن کنید، کف آن را همیشه پر از آب خواهید دید. برای جلوگیری از خیس نشدن کتاب ها لوئیجی فریتزو که مالک این کتابفروشی عجیب و هیجان انگیز است، تمام کتاب ها را روی پایه های ضد آب قرار داده. این پایه ها سطل، وان حمان، قایق های کانو، قایق های تختی و ساده و ... هستند. 

کتابفروشی عجیب در ونیز که حتی پله هایش از کتاب ساخته شده

ظاهری معمولی اما باطنی خارق العاده !

هنگامی که از بیرون به این کتابفروشی نگاه کنید، واقعا به ذهنتان خطور نخواهد کرد که داخل این کتابفروشی چه می گذرد. اما زمانی که وارد آن می شوید، دیگر دلتان نمیخواهد برگردید. بی شک میتوان گفت که این کتابفروشی یکی از زیباترین کتابفروشی های دنیاست. توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند این جمله را حتی به صورت دست نوشته در این کتابفروشی ونیز ببینند. 

ظاهری معمولی اما باطنی خارق العاده !

چیدمان کتاب ها در این کتابفروشی

جدا از بحث کوچک بودن آن، این کتابفروشی مملو از مجلات، نقشه ها، کارت پستال هایی به زبان های مختلف، بسته های کتاب و ... هستند که به صورت منظم از کف کتابفروشی تا سقف آن بالا رفته اند. تقریبا شصت درصد کتاب های این کتابفروشی جدید بوده و توریست های علاقه مند به کتاب میتوانند همه سبکی یعنی از کمیک گرفته تا کتاب های آشپزی، سفرنامه و ... در ان پیدا کنند.   

چیدمان کتاب ها در این کتابفروشی

طراحی داخلی کتابفروشی ونیز

کسانی که با هنر و دکوراسیون داخلی آشنا هستند، در بازدید اول از این کتابفروشی متوجه بی پروا بدن طراحی داخلی آن که با استفاده از لوسترهای برق برقی، مانکن هایی که تن آن ها لباس های قدیمی کرده اند و بادبان هایی هم از در و دیوار فروشگاه آویزان شده اند. در این کتابفروشی میتوان گربه هایی را هم دید که همان جا زندگی می کنند! 

طراحی داخلی کتابفروشی ونیز

ساعات بازدید از این کتابفروشی ونیز

این کتابفروشی عجیب ونیز هر روز هفته از ساعت نه صبح تا هشت شب باز بوده و پیشنهاد ما به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا این است که صبح اول وقت و یا آخر شب ها از کتابفروشی دیدن کنند.