کانال آب والنس در استانبول : این کانال یا آبراهه که بسیاری از ترک ها آن را با نام کمربند مشکی میشناسند، در زمان یونان باستان به اسم های سنقر سیاه و یا شاهین خاکستری شناخته می شد. این پل درواقع نقطه آب جوش رمانی در زمان قدیم بوده است. آبراهه والنس یک رودخانه ای بوده که برای منتقل کردن آب ساخته شده و در مهندسی مدرن از وسایل و سیتسم هایی مثل گودال ها، لوله ها، کانال ها و تونل ها برای ساخت آن استفاده می کنند. منظور از آب جوش نیز به یک پل در جریان مصنوعی می باشد. سیستمی که امروزه میبینید، در زمان یونان باستان، روم باستان و مصر باستان مورد استفاده بود و در دوره های معاصر ایالات متحده آمریکا بزرگترین آب راه ها را برای تامین کردن مصرف بزرگترین شهرهای خود ساخته است. در حال حاضر کانال آب والنس در استانبول یکی از زیباترین و فوق العاده ترین سیستم های مدرن و اما در عین حال باستانی می باشد. بعد از این این کاناب آب مورد بازسازی قرار گرفت، به یکی از جاذبه های توریستی تور استانبول تبدیل شده که طرفداران بسیار زیادی دارد. کانال آب والنس در استانبول 971 متر طول و هشت متر عرض داشته و از قسمت شمالی مسجد شاهزاد و بین دانشگاه و مسجد سلطان احمد فاصله بسیار کوتاهی دارد.

کانال آب والنس در استانبول

تاریخچه آبراهه والنس استانبول

کانال آب والنس در واقع سیستمی مدرن برای ابرسانی در زمان امپراتوری روم شرقی بوده که در شهر استانبول و در اواخر قرن چهارم بعد از میلاد مسیح توسط امپراتوران روم ساخته شده است. از آن دوران به بعد، کانال آب والنس توسط عثمانیان و بیزانسی ها محافظت شده و استفاده می شد. همین کار موجب شد تا این آبراهه و کانال یکی از بزرگترین دلیل هایی باشد که این شهر تاکنون باقی مانده است. این آبراهه در قسمت اروپایی استانبول قرار داشته و نام خود را از امپراتور آن زمان روم یعنی والنت گرفته است با اینکه پایه ریزی آن توسط کنستانتین بزرگ و کنستانتین دوم انجام شده بود. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری استانبول کمتر جاذبه ای را مثل کانال آب والنس در شهرهای دیگر پیدا خواهند کرد. 

تاریخچه آبراهه والنس استانبول

ساختار کانال آب والنس در استانبول

کانال آب والنس در استانبول در ارتفاع 64 متر بالاتر از سطح دریا و بیست متر بالاتر از پایه قرار دارد. هم اکنون در این کانال آب در منطقه بیازیت قرار داشته و توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای دیدن آن باید به قسمت اروپایی شهر بیایند.

ساختار کانال آب والنس در استانبول