کاخ رئال الکازار در اسپانیا : کاخ رئال الکازار در شهر سویل توسط مسلمانان ساخته شده و همچنان محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی می باشد. این کاخ باشکوه و هفت هکتار باغ و هفده هزار مربع ساخته دارد. در دورانی که پادشاه اسپانیا در سویل بود، در کاخ رئال الکازار اقامت می کرد. دکوراسیون بسیار زیبای بنا شاهکار معماری اندلسی را به نمایش گذاشته است. همینطور اگر طرفدار سریال معروف بازی تاج و تخت باشید نیز، با دیدن این کاخ متوجه می شوید که قسمت هایی از این مجموعه تلویزیون در ان فیلم برداری شده. کاخ رئال الکازار کاخی برای مردم شمال آفریقا بوده و اسم خود را از یک کلمه اسپانیایی گرفته که مترادف با کلمه قلعه مستحکم می باشد. اما واژه آن از القصر در زبان عربی گرفته شده که به معنی قصر و یا همان قلعه است. امروزه برای نام بردن کاخ های قدیمی اسلامی و یا قصرهایی که به زمان حمله قوم مورها در اسپانیا وجود داشتند، از کلمه آلکازار استفاده می کنند که این موضوع ممکن است کمی توریست ها و گردشگران تور اروپا را گیج کند. ورودی این قصر را دروازه شیر می نامند. دلیل این نامگذاری را میتوان به کاشی کاری های بالای طاق نسبت داد.

کاخ رئال الکازار در اسپانیا

طراحی و معماری های مختلف استفاده شده در کاخ رئال الکازار سویل

از سبک های معماری مختلفی در طراحی و ساخت این کاخ استفاده شده که از معروف ترین آن ها میتوان به باروک و گوتیک اشاره کرد. همینطور میتوان نقشی از طراحی اسلامی و رنسانس را هم در این کاخ دید. کاخ رئال الکازار در اسپانیا بهترین نمونه از سبک مدجر در تمام این کشور می باشد. برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا که با سبک مدجر آشنا نیستند باید گفت که مدجرها از مسلمانات مراکسی تبار اسپانیایی بودند که بعد از یورش مسیحیان به اندس آن مکان را ترک نکردند و تحت سلطه آن ها به زندگی خود در کشور اسپانیا ادامه دادند. برعکس موریسکوها که شیوه خود را تغییر دادند، مدجرها تا اخر عمر به راه و روش خود زندگی کردند. در ساخت این قصر از سبک های گوتیک، مدجر و باروک استفاده شده است. کاخ رئال الکازار در اسپانیا در قرن دهم میلادی توسط اولین خلیفه اندلس ساخته شده. 

طراحی و معماری های مختلف استفاده شده در کاخ رئال الکازار سویل

قسمت های مختلف این کاخ 

این کاخ باشکوه و مجلل سویل قسمت های مختلف دیگری هم داشته مثل استخر، باغ ها، اتاق های ضیافت، حوضچه ها و ... . .

قسمت های مختلف این کاخ

ساعات بازدید توریست ها از کاخ رئال الکازار در اسپانیا

کاخ رئال الکازار هر روز هفته به جز روزهای دوشنبه باز می باشد. توریست ها و گردشگران تور ارزان اورپا در فصل زمستان میتوانند هر روز هفته از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر و روزهای یکشنبه و دیگر روزهای تعطیل رسمی از ساعت نه صبح تا یک بعد از ظهر از کاخ دیدن کنند. همینطور در فصل تابستان این کاخ از ساعت نه صبح تا هفت عصر و در تعطیلات از ساعت نه صبح تا پنج عصر آماده بازدید توریست ها می باشد.