کاخ دل مارکادو والنسیا : یکی از دلایل سفر توریست ها و گردشگران تور اسپانیا به شهر والنسیا، کاخ دل مارکادو است. دل مارکادو مجموعه ای از چند ساختمان تجارت ابریشم، کلیسای سلطنتی گوتیک و بزرگترین فروشگاه مواد غذایی کاملا تازه در تمام اروپا می باشد. این ساختمان ها هرکدام به ترتیب به اسم های لونجا د لا سدا، سانتوس خوآنس و مراکادو سنترال معرفی می شوند. میتوان دید که در ساخت لونجا د لا سدا و یا مناره ابریشم از سبک گوتیک استفاده شده. از زمانی که این کاخ در لیست میراث بشریت یونسکو قرار گرفته، بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا به آن جذب شده اند. 

کاخ دل مارکادو والنسیا

تاریخچه کاخ دل مارکادو

از سال 1839 از این مکان برای راه اندازی اندازی یک بازار ازاد هوا به اسم دل مارکادو استفاده شد. ساخت ساز کاخ دل مارکادو از سال 1914 شروع شد و تا سال 1928 توسط مهندس انریکه ویدما ویدال تکمیل شد. 

تاریخچه کاخ دل مارکادو

ساختمان های کاخ دل مارکادو

کلیسای زیبا و باشکوه سانتو خوآنس، دومین ساختمان این کاخ بوده که در طراحی و ساخت آن از سبک معماری باروک استفاده شده است. فروشگاه بزرگ مواد غذایی تازه مرکادو سنترال که سومین قسمت از کاخ دل مارکادو می باشد، دارای ساختمان مدرن و بروزی است. اما نمای اصلی خود کاخ دل مارکادو والنسیا را ساختمان لونجا تشکیل داده. توریست ها گردشگران تور لحظه آخری اروپا در سمت چپ این کاخ میتوانند بنای سانتو خوآنس را ببینند. روبروی آن نیز فروشگاه بزرگ مرکادو سنترال با گنبدهای سرامیکی، شیشه ای و آهنی قرار گرفته است. این فروشگاه برای خرید سوغات و هدایا بسیار مناسب می باشد. همینطور دارای رستوران های مختلفی بوده و توریست ها میتوانند در ان ها انواع و اقسام غذاهای بین المللی و محلی را در آن ها میل کنند.  

ساختمان های کاخ دل مارکادو

ساعات بازدید از کاخ دل مارکادو والنسیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند از روز سه شنبه تا شنبه بین ساعت ده صبح تا دو بعد از ظهر و چهار بعد از ظهر تا هشت بعد از ظهر از کاخ دل مارکادو والنسیا دیدن کنند. همینطور این مجموعه در روزهای یکشنبه و یا تعطیلات رسمی از ساعت ده صبح تا سه بعد از ظهر باز می باشد.