کاخ دادیانی گرجستان : یکی از قدیمی ترین کاخ های گرجستان در شهر زوگدیدی، کاخ دادیانی می باشد. این کاخ متعلق به خانواده دادیانی بوده و هم اکنون از کاخ موزه های باشکوه و با ارزش در این شهر به حساب می آید. زوگدیدی در استان تاریخی سامگرلو، قسمت غربی کشور قرار دارد. این شهر مرکز منطقه سامگرلو - زمو سوانتی بوده که دو استان تاریخی سامگرلو و سوانتی را دارد. بسیاری از کاخ های قدیمی و مجلل باستانی امروزه شکوه خود را از دست داده اند اما کاخ دادیانی به موزه تبدیل شده و بهتر از قبل خود را نشان میدهد. در حال حاضر کاخ دادیانی از قدیمی ترین کاخ های گرجستان بوده که به عنوان یک موزه فعالیت می کند. توریست ها و گردشگران تور گرجستان میتوانند در برنامه تور خود بازدید از کاخ دادیانی را نیز قرار دهند. 

کاخ دادیانی گرجستان

تاریخچه کاخ دادیانی گرجستان

این مجموعه در گرجستان سمبلی از فرهنگ و هنر گرجی بوده که در سال 1840 ساخته شده است. طرح اولیه این کاخ در زمان حکومت دموکراتیو گرجستان ارائه شده و در همان زمان نیز اقدام به ساخت آن کردند. اوایل سال 1848 نیز دیوید دادیانی، شاهزاده سامگرلو را به عنوان میهمان به موزه دعوت کرد تا از مجموعه باستان شناسی نوکالاکوی و مجموعه شخصی هنری خویش را ببیند. بسیاری از این آثار بوسیله شاهزاده دیوید دادیانی در مجموعه نوکالاکوی کشف شده و بعضی از آن ها نیز از مجموعه داران اثار هنری و باستانی خریداری شده است. مجموعه کاخ دادیانی گرجستان دارای کاخ ملکه Ekaterine Chavchavadze Dadiani و شاهزاده  Niko Dadiani، کلیسا و باغ گیاه شناسی می باشد. همینطور سبک معماری بناهای این مجموعه از سبک معماری اروپایی الهام گرفته شده است. 

تاریخچه کاخ دادیانی گرجستان

موزه شدن کاخ دادیانی گرجستان

این کاخ بزرگ و باشکوه در سال 1921 بوسیله آکاکی چنتوریا به یک موزه تبدیل شد. هم اکنون در این موزه 41 هزار اثر هنری و باستانی از صد سال پیش از میلاد مسیح تا قرن نوزدهم میلادی در دادیانی نگهداری می شود. از مهم ترین اشیایی کاخ موزه میتوان پیدا کرد، پیراهن حضرت مریم و ماسک ناپلئون بناپارت می باشد. خانواده دادیانی در این موزه مجموعه ای سلاح ها و زره پوش های اروپایی را نگهداری می کنند. توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان که به آثار فرهنگی هنر و مردم شناسی علاقه داشته باشند، حتما از این کاخ موزه خوششان خواهد آمد. 

موزه شدن کاخ دادیانی گرجستان

دسترسی های نزدیک و هزینه ورود به کاخ دادیانی گرجستان

این کاخ در شهر زوگدیدی گرجستان قرار دارد. شهر زوگدیدی نیز بین شهر باتومی و شهر مستیا قرار دارد. فاصله شهر زوگدیدی تا باتومی دو ساعت و نیم بوده و ساحل محبوب آناکلیا نیز بسیار نزدیک به شهر زوگدیدی می باشد. این موزه هر روز هفته از ساعت ده صبح تا شش عصر باز بوده و هزینه بلیط آن برای افراد بزرگسال دو برابر کودکان و دانش آموزان است. کودکان زیر شش سال، کودکان بی خانمان، معلولین و خانواده آن ها، کارکنان موزه، سربازان و پناهندگان میتوانند به صورت رایگان از این کاخ موزه دیدن کنند.