کاخ آگوست هوبر در استانبول : قسمت اروپایی استانبول از آنچه فکر می کنید جاذبه های توریستی بیشتر دارد. اینبار به سراغ عمارتی در منطقه ترابیا که در امتداد سواحل اروپایی تنگه بسفر و به سمت روملی قرار دارد می رویم. درست پست تپه ای شیب دار به سمت بسفر، یک بیشه با مساحت 64 هزار مترمربع وجود دارد. در این بیشه، کاخ و عمارت بزرگی که توریست ها و گردشگران تور استانبول آن را به اسم آگوست هوبر یا هوبر می شناسند، وجود دارد. کاخ آگوست هوبر استانبول دارای یک انباری بزرگ، محل اقامت خادمان، واگن برقی، دو کلبه کوچک، گلخانه و ... در بیرون از ساختمان اصلی می باشد.

کاخ آگوست هوبر در استانبول

تاریخچه ساخت کاخ آگوست هوبر

در سده نوزدهم میلادی، این کاخ توسط یک معمار ایتالیایی به اسم دوآرونکو برای آقای آگوست هوبر در استانبول بنا شد. آگوست هوبر یک تاجر سلاح آلمانی بود که این عمارت را در محله ترابیای قسمت اروپایی شهر استانبول برای سکونت خود و خانواده اش ساخت. نمیتوان تاریخ و زمان مشخصی برای بنا کردن این ساختمان در نظر گرفت، اما تنها میتوان گفت که سده نوزدهم ساخته شده است. این عمارت در زمین که قبلا از خانواده های با اصالت ارمنی Tıngıroğlu و Düzoğlu ساخته شد. در دوره های مختلف عمارت و ساختمان های جدیدی به کاخ آگوست هوبر اضافه شده که امروزه میتوان آن ها را دید. 

تاریخچه ساخت کاخ آگوست هوبر

مالکان این عمارت قدیمی و سرگذشت آن در طول سال ها

بعد از اینکه آگوست هوبر تاجر معروف درگذشت، وزیر پیشین دارایی، نكمدین ال ملا به این عمارت رفت و آن را خرید و همراه با خانواده خود در آن زندگی کرد. بعد از او نیز این عمارت به شاهزاده خانم مصر به نام Kadriye Hanım فروخته شد. اما این شاهزاده خانم هم هنگام بازگشت به مصر، مبلغی نمادین را پرداخت کرد و عمارت را ترک کرد. در سال 1973، کاخ آگوست هوبر توسط یک شرکت ساخت و ساز خصوصی خریده و شد و سال 1985 مالکیت آن لغو شد. مدتی بعد مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت و به صورت مبله به عنوان اقامتگاه ریاست جمهوری استفاده شد. امروزه این کاخ برای بازدید عموم باز بوده و توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند به راحتی از داخل آن دیدن کنند. 

مالکان این عمارت قدیمی و سرگذشت آن در طول سال ها