چیزهایی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی در سفر به این کشور بدانید : هند یک کشور بزرگ با 28 ایالت مختلف و هفت اتحادیه است. این کشور زبان، فرهنگ و ادیان مختلفی داشته و مردمانی دارد که روی اعتقاداتشان حساس هستند و آن ها برایشان باارزش و مهم هستند. شاید از دور به نظر ببرسد که هندی ها امروز دنیای مدرن و بهتری دارند اما همچنان وقتی وارد هند می شوید، میبینید که هنور هستند بسیاری از مردم که اعتقادات خاص خودشان را دراند. به خاطر وجود این فرهنگ ها و ادیان مختلف در هند، چند نکته درباره فرهنگ و سنت هندی ها هست که حتما باید درباره آن ها در سفر خود به این کشور بدانید. در ادامه این نکات را برای شما معرفی کرده ایم 

آداب و رسوم ورود به معابد

توریست ها و گردشگران تور هند به معابد و اماکن دینی هند علاقه و استقبال بسیاری نشان داده اند. به همین خاطر باید توجه داشته باشند که قبل از ورود به هر معبد و مکان مذهبی باید کفش های خود را درآورده و لباسی بپوشند که هیچ قسمتی از بدن را نشان ندهد. مردم هند شاید لباس های کوتاه و شلوارک بپوشند در زمان ورود به معابد و اماکن مذهبی پوشش کامل دارند. 

 آداب و رسوم ورود به معابد

اهمیت دست و پا در هند

برای مردمان هند، هرکدام از اعضای بدن در ادیان نقش های به خصوصی دارند. به عنوان مثال، سر ارزش بالاتری نسبت به دیگر اعضای بدن داشته و همینطور پاها از پایین ترین رتبه را. پاها معمولا کثیف ترین عضو بدن هستند به همین خاطر زمانی که میخواهید وارد خانه یک هندی شوید، باید کفش های خود را درآورید. اگر اشتباهی روی چیزی با کفش قدم گذاشتید، سریعا عذرخواهی کنید. بعد از پاها، دست چپ نیز در فرهنگ هندی ها تمیز به نظر نمی آید شاید برایتان جالب باشد اما هندی ها هیچوقت با دست چپ خود غذا نمیخورند و یا اگر بخواهند به کسی پول و هدیه داده و یا دست بدهند، از دست راست خود استفاده می کنند. 

 اهمیت دست و پا در هند

نگاه مردم

اصولا هندی ها افرادی کنجکاو هستند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری هند معمولا از نگاه های خیره هندی ها به خود متعجب و گاهی عصبی می شوند. در هند فضای شخصی وجود نداشته و هند کشور شلوغی است بنابراین بسیار احتمال دارد تا با مردم محلی برخوردی داشته باشید. 

 نگاه مردم

گدایی در هند

اگر به عنوان توریست خارجی از محله گداهای هند دیدن می کنید، ممکن است افراد بسیاری دور شما جمع شده و از شما درخواست پول کنند، برای این افراد توریست ها و گردشگران افرادی ثروتمند هستند. همینطور توریست ها و گردشگران تور ارزان هند باید درباره قیمت همه چیز اطلاعاتی از قبل داشته باشند تا در زمان سوار شدن به تاکسی و یا اتوبوس، هزینه اضافی از آنها گرفته نشود. 

 گدایی در هند

فستیوال های مختلف در هند

با وجود فرهنگ و ادیان مختلف در این کشور با فستیوال ها و جشنواره های بسیاری در هند روبرو هستید. این جشنواره ها تقریبا سهم زیادی در جذب توریست و گردشگر به این کشور دارند. بعضی از این فستیوال ها شاد و هیجان انگیز و بعضی ها نیز عجیب و غریب هستند. شما میتوانید به عنوان یک توریست در هرکدام از آن ها که خواستید شرکت کرده و لذت ببرید. فقط از شرکت در این فستیوال ها درباره آن ها تحقیق کنید تا تصادفا کاری انجام ندهید که باعث بی احترامی شود.

 فستیوال های مختلف در هند

زبان انگلیسی هندی ها

تقریبا در بیشتر ایالت های کشور هند، مردم آن متوجه زبان انگلیسی بوده و میتوانند انگلیسی صحبت کنند. ولی فرق آن ها با اروپایی ها و آمریکایی ها لهجه ها و گویش های مختلف است. بنابراین باید به دقت گوش کنید تا متوجه صحبت آن بشوید. 

 زبان انگلیسی هندی ها