چه زبان هایی در امارات متحده عربی استفاده می شوند؟ : امارات متحده عربی متشکل از هفت کشور عربی بوده که به آن عنوان امارات متحده عربی را داده اند. این کشور کنار دریای خلیج فارس قرار داشته و بوسیله عمان، با عربستان سعودی نیز همسایه است. جمعیتی که در امارات متحده عربی زندگی می کنند بیشتر از ده میلیون نفر بوده اما جمعیت بومی آن تنها یک میلیون نفر می باشد. بیشتر از 84% از امارات را مهاجران تشکیل داده اند. به همین خاطر تنوع زبان هایی که در آن بکار برده می شوند، بسیار است. ولی به طور کلی زبان رسمی آن زبان عربی است. بنابراین توریست ها و گردشگران در تور دبی خود بهتر است کمی از زبان عربی بلد باشند. بعد از زبان عربی چند زبان خارجی دیگر مثل انگلیسی، هندی، فارسی، اردو و مالایی هستند که در امارات مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه راجب به هرکدام از این زبان ها در امارات متحده عربی و اینکه کدامشان بیشتر کجا استفاده می شود، توضیح مختصری میدهیم، همراه لست تورز بمانید. 

زبان رسمی امارات متحده عربی

در امارات متحده عربی از انواع مختلف زبان عربی استفاده می شود. زبان استاندارد و مدرن عربی، زبانی است که برای اسناد رسمی و همینطور ادارات دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. از این زبان همینطور در کتاب ها، روزنامه ها و مجله ها نیز استفاده می شود. بعد از زبان کلاسیک عربی، زبان خلیج عربی رایج است. این زبان بیشتر سمت عربستان سعودی، خلیج فارس، بحرین، قطر و کویت صحبت می می شود. زبان کلاسیک عربی نیز کمی پیچیده تر می باشد. با این حال طبق قوانین امارات متحده عربی، خارجی ها باید کاملا به زبان عربی مسلط باشند تا بتوانند تابعیت شهروندی در این کشور را بدست آورند. 

زبان رسمی امارات متحده عربی

رایج ترین زبان خارجی در امارات متحده عربی

انگلیسی

یکی از سرزمین هایی که امارات متحده عربی آن را اشغال کرد، تا سال 1971، یک کلنی انگلیسی بود به همین خاطر زبان انگلیسی در این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان نیز به صورت گسترده در نظام آموزشی استفاده شده و زبان دوم آموزش نظامی در امارات است. همینطور بیشتر در شرکت های تجاری، مغازه ها و هتل ها و ... به زبان انگلیسی صحبت می شود. به خاطر اینکه جامعه بزرگ غربی به صورت مهاجر در امارات متحده عربی زندگی می کنند، زبان انگلیسی بیشتر از زبان عربی مورد استفاده قرار میگیرد.

انگلیسی

زبان های مذهبی مورد استفاده در امارات متحده عربی

فارسی

فارسی مخصوص جامعه کوچک ایرانیانی بوده که در امارات متحده عربی زندگی می کنند. ایرانی ها به خاطر نزدیک بودن امارات به ایران، به این کشور مهاجرت کرده اند. حدودا پنج درصد از تمام جمعیت امارات متحده عربی را ایرانیان تشکیل داده اند. البته بیشتر این جمعیت در دبی زندگی کرده و نزدیک به هشت هزار کسب و کار در آن به راه انداخته اند. 

فارسی

هندی

بعد از فارسی، هندی نیز از دیگر زبان های مذهبی بوده که در امارات استفاده می شود. این زبان به صورت گسترده بین مهاجران هندی که در امارات متحده عربی زندگی می کنند، رایج است. نزدیک به 30% از جمعیت این کشور را هندی ها تشکیل می دهند. همینطور زبان هندی نیز در مدارس هند آموزش داده می شود. البته این مدارس بیشتر برای مهاجران ثروتمند هند در امارات است. جامعه هند علاقه بسیار به امارات متحده عربی دارد. 

هندی