کریسمس در ترکیه یک اتفاق بزرگ نیست. البته منظور این است که، نه به همان اندازه در دنیای غرب. با این وجود، هنوز هم می توانید یک کریسمس دلپذیر را با خدمات در کلیساهای استانبول و یک میهمانی خاص در خانه با بهترین مواد غذایی بگذرانید. لست تورز اینبار برای توریست ها و گردشگران تور استانبول که قصد سفر به این شهر برای تعطیلات کریسمس را دارند، یک لیست از کارهایی که میتوان برای جشن گرفتن در استانبول انجام داد، جمع آوری کرده است. 

چطور کریسمس را در استانبول جشن بگیریم؟

خدمات کلیسایی در استانبول

یکی از بزرگترین کلیساهای کاتولیک رومی شهر، کلیسای سنت آنتوان، به طور قطع یکی از زیباترین مکان ها برای جشن کریسمس است. در تاریخ 24 دسامبر، خدمات از ساعت 8 شب با سرودها آغاز می شود و به دنبال آن جشن تولد حضرت عیسی در ساعت 9 شب برگزار می شود. روز بعد، خدمات اضافی به چهار زبان مختلف برگزار می شود : 10 صبح انگلیسی؛ 10:30 صبح لهستانی؛ 11:30 صبح ایتالیایی؛ و 7:00 ترکی. گزینه دیگر کلیسای یادبود کریمه است، کلیسایی دوست داشتنی آنجلیکان که در پشت درختان انبوه پنهان شده است. کریمه یکی از معدود کلیساهای آنگلیکنایی در این شهر است که خدمات کریسمس را در 24 دسامبر ساعت 7:30 بعد از ظهر برگزار می کند و یک سرویس کریسمس در کلیسای سنت هلنا در محله پرا برگزار می شود. همینطور توریست ها و گردشگران تور استانبول که میخواهند کریسمس را در محله های شناخته شده این شهر جشن بگیرند، خدمات کریسمس ارتدوکس در کلیسای سنت جورج در بالات برگزار می شود.

خدمات کلیسایی در استانبول

خرید مواد غذایی کریسمس

یک بوقلمون کامل و آبدار، از ضرورت های سنتی شب کریسمس است و این خوب است که استانبول از این نظر گزینه های زیادی پیش روی توریست ها و گردشگران قرار داده. اگر فکر می کنید فرایند آماده سازی بسیار خسته کننده است، میتوانید از قبل از دو رستوران فوق العاده بازرگانان این شهر هانکار و هاکی عبدالله، یک بوقلمون کامل پخته (پر از برنج ، آجیل کاج و مویز) را تهیه کنید. یکی دیگر از مکان های عالی برای سفارش بوقلمون پخته شده رستوران  Delicatessen است که این غذا را در عالی ترین شکل ممکن آماده می کند. در صورتی که یک بوقلمون بزرگ نمی خواهید، میتوانید یک بره کباب شده ترکی برای کریسمس آماده کنید. 

خرید مواد غذایی کریسمس

با وجود اکثریت جمعیت مسلمان، گوشت خوک به راحتی مانند سایر انواع گوشت در استانبول در دسترس نیست. شما مطمئناً در بعضی از رستوران ها ژامبون یا بیکن را مشاهده خواهید کرد، اما اگر به دنبال کسی هستید که کالاهای گوشتی مختلفی را برای شام کریسمس خود به شما عرضه کند، قطعاً تنها قصاب گوشت خوک استانبول، Lazari Kozmanoğlu است. این قصابی فعالیت خود را از سال 1977 شروع کرده و یک ساختمان سه طبقه با اتاق برش مخصوص می باشد. همه چیز از دنده گرفته تا بیکن و سوسیس و ... در این قصابی پیدا می شود. توریست ها و گردشگران تور استانبول که عاشق شکلات و شیرینی هستند، برای کیک کریسمس سنتی، قنادی Baylan را پیشنهاد می کنیم. 

خرید مواد غذایی کریسمس

منبع : theculturetrip.com