چطور برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشیم؟ : اگر نمیدانید چطور برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید، حتما این مقاله را دنبال کنید. برای سفر خود باید بدانید از کجا شروع می کنید و در چه مرحله ای قرار دارید. با داشتن برنامه ریزی مناسب و رو اصول، استرس و ترس زمان سفر را نخواهید داشت و سفرتان حتما لذتبخش و دوست داشتنی تر می باشد. در ادامه مراحل برنامه ریزی صحیح و مناسب برای سفر را توضیح میدهیم تا در سفر خود به مشکل برنخورید، با لست تورز همراه باشید.

تعیین کردن مقصد

تعداد کثیری از مردم هستند که در زمان مسافرت، مقصد مشخصی برای خود نداشته و تنها میخواهند مسافرتی داشته باشند. اما این مورد را فراموش کرده اند که مهم ترین قسمت یک سفر، تعیین کردن مقصد است و با مشخص کردن مقصد میتوان سفری هدفمند و جذاب تر داشت. بنابراین زمانی که یک نفر مقصد خود را تعیین کرده باشد، دید مثبت تری به مقصد خود خواهد داشت و راحت میتواند برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشد.

تعیین کردن مقصد

مشخص کردن مدت زمان سفر

اگر میخواهید هزینه ای که برای سفر خود کنار گذاشته اید به همان اندازه خرج شود، حتما برای سفر خود مدت زمان مشخص، تعیین کنید. برای مثال اگر میخواهید ده روز در آنتالیا باشید، باید برنامه حساب شده و دقیقی را با مشخص کردن زمان سفر داشته باشید.

مشخص کردن مدت زمان سفر

هزینه‌ های سفر را محاسبه کنید

زمانی که مقصد و مدت زمان سفر خود را مشخص کردید، باید هزینه های مسافرتتان را نیز بر همین اساس تخمین بزنید. هزینه هتل های لوکس، مسافرخانه ها، رستوران ها و کافی شاپ و ... که فکر می کنید هزینه خواهد داشت را نحقیق کرده و حساب کنید تا متوجه شوید چه مقدار پول باید خرج کنید.

هزینه‌ های سفر را محاسبه کنید

پس انداز داشته باشید

تمام هزینه و خرج خود را جایی بنویسید تا آمار مقدار پولی که میتوانید پس انداز کنید را بدست آورید. میتوان با خط زدن خریدهای کوچکی مثل بطری آب، قهوه، چای و ... میتوانید هزینه سفر خود را در مدت کوتاهی بدست آورید.

پس انداز داشته باشید

کارت اعتباری مسافرتی تهیه کنید

بعد از پس انداز پول، سعی کنید کارت اعتباری مسافرتی بگیرید. با گرفتن این کارت میتوانید جایزه های ثبت نام بدست آورده و همینطور میتوانید برنده پروازها و هتل های رایگان هم بشوید! بیشتر کارت های اعتباری جایزه های پنجاه هزار امتاری دارند که این امتیاز ها با پرداخت کردن حداقل هزار دلار در سه ماه میتواند به پرواز و یا هتل مجانی ختم شود.

کارت اعتباری مسافرتی تهیه کنید

انگیزه داشته باشید

برای سفر خود شور و نشاط و انگیز داشته باشید. سعی کنید مدام این حس را در خود بیشتر کنید. برنامه ریزی سفر، صرفه جویی کردن ها و هزینه ها حتما خسته کننده خواهد بود و اگر در سفرتان دوست و یا خانواده همراهتان نباشد، ختما به خاطر حمایت نشدن ناراحت خواهید شد.

انگیزه داشته باشید

پیشنهادات لحظه آخری را از دست ندهید

اگر میخواهید بلیط هواپیما و با هتل رزرو کنید، اول از همه سری به پیشنهادات لحظه آخری بزنید. لست تورز نیز در همین زمینه فعالیت کرده و برای شما پیشنهادات لحظه آخری بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال با دنبال کردن پیشنهادات لحظه آخری میتوانید از تخفیف هایی که روی تور هاوایی، روی سفرهای کشتی، تخفیفات هتل ها و ... مطلع شده و شاید با کمترین هزینه بتوانید با بهترین امکانات سفر کنید و لذت ببرید.

پیشنهادات لحظه آخری را از دست ندهید

حتما بلیط پرواز را از قبل رزرو کنید

رزرو کردن بلیط باید از دو ماه قبل انجام شود. اگر از دو ماه قبل، بلیط خود را رزرو کنید، پرواز بسیار خوبی نصیبتان خواهد شد. بنابراین هرچه زودتر بلیط خود را رزرو کنید، خیال راحت تری نسبت به پرواز و سفر خود خواهید داشت.

حتما بلیط پرواز را از قبل رزرو کنید

رزرو هتل را فراموش نکنید

رزرو هتل یکی از مهمترین کارهایی هست که برای سفر خود باید انجام دهید. شما باید براساس مدت زمان مشخص اقامتتان در شهر مورد نظر هتل خود را رزرو کنید. پیشنهاد این است که اگر مسافرتی طولانی مدت دارید، هتل خود را برای چند روز اول رزرو کنید. میتوان از سایت های خارجی معتبری مثل آگودا، بوکینگ، هاستل ورلد و ... بهترین هتل ها و مسافرخانه ها را با قیمت ها مختلف پیدا کرد. همینطور لست تورز نیز در این امر میتواند کمکتان کند.

رزرو هتل را فراموش نکنید

فعالیت هایتان را برنامه ریزی کنید

سعی کنید هر برنامه ریزی که برای فعالیت هایتان در سفر در نظر دارید را با هزینه ای که میخواهید بکنید، تطبیق داده و بررسی کنید. همینطور مبلغی را به عنوان روز مبادا کنار بگذارید تا با مشکلی روبرو نشوید. با برنامه ریزی برای فعالیت هایتان میتوانید متوجه شوید که نیاز به تور دارید یا نه.

فعالیت هایتان را برنامه ریزی کنید

قبوض خود را الکترونیکی کنید

برای اینکه در سفر خود از شر استرس قبض های کاغذی راحت شوید، آن ها را الکترونیکی پرداخت کنید. اما اگر سفرتان یک یا دو هفته ای است، نیازی به اینجام این کار نیست و میتوان با خیال راحت سفر خود را ادامه داد.

قبوض خود را الکترونیکی کنید

شرکت کارت اعتباری را از سفرتان مطلع کنید

هرچقدر هم که سفرتان کوتاه یا بلند باشد، باید حتما از سفر خود به شرکت کارت اعتباری خود اطلاع دهید. چرا که با انجام اینکار گردش مالی و معاملات شما را کلاهبرداری برداشت نکرده و حسابتان را مسدود نمی کنند. فکرش را بکنید که در تعطیلات باشید و یکدفعه با حساب مسدود شده خود روبرو شوید!

شرکت کارت اعتباری را از سفرتان مطلع کنید

چمدان خود را ببندید

حالا دیگر باید چمدان هایتان را برای مقصد سفرتان جمع کنید. چمدان بستنتان نیز باید براساس آب و هوا و شرایطی که شهر مقصد دارد باشد. قبل از جمع آوری وسایلتان حتما از وضعیت آب و هوایی شهر و همینطور فرهنگ آن اطلاعات بدست آورید. اگر سفرتان کوتاه است سعی کنید تما وسایل مورد نیاز را در یک کله پشتی بزرگ جمع کنید وگرنه از چمدان استفاده کنید.

چمدان خود را ببندید

بیمه مسافرتی خریداری کنید

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که چوت در سلامتی کامل هستند، بنابراین در مسافرت نیز بیمار نمی شوند و نیازی به خریداری بیمه مسافرتی نیست. ولی باید بدانید که این بیمه تنها مختص به خدمات بهداشتی و سلامتی نیست. این بیمه ها شامل لغو شدن پرواز، فوت یکی از اقوام و برگشتبه خانه، خسارت شکسته شدن دوربین، دزدیده شدن وسایلتان و ... می باشد. شما که نمیتوانید مرگ اقوام خود، شکستن پا، دوربین، دزدی وسایل و ... را پیش بینی کنید، بیمه مسافرتی در این زمان ها به داد شما رسیده و میتوان خیلی راحت خسارت وارده را جبران کرده و یا به سرعت به خانه بازگردید. این فقط چند دلار هزینه داشته و هر شخصی قبل از سفر خود باید آن را تهیه کند.

بیمه مسافرتی خریداری کنید

در نهایت، امیدواریم از سفر با برنامه ای که برای خود ترتیب داده اید نهایت لذت را ببرید. سعی کنید استرس و ترس را از خود دور کرده و فقط از محیط و امکانات اطراف لذت ببرید و استفاده کنید.