چرا باید از جزایر پرنس استانبول بازدید کنیم ؟ جزایر پرنس استانبول که آن را جزایر آدالار نیز صدا می زنند، مجموعه ای از 9 جزیره نسبتا کوچک در دریای مرمره است. این جزایر در دوره بیزانس مکانی برای تبعید شاهزادگان بوده اند. اما امروزه به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری استانبول تبدیل شده اند. اگر از زندگی مدرن و روزمرگی خسته شده اید، پیشنهاد یک تور استانبول در یکی از جزایر پرنس را به شما میدهیم تا تعطیلات لذت بخش و مملو از آرامشی داشته باشید. از بین این 9 جزیره چهار جزیره هستند که بازدید آن برای عموم آزاد بوده و همینطور محبوب ترین هستند. این 4 جزیره شامل بیوک آدا، هئیبئلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا بزرگ می باشند. این جزایر به خاطر آرامشی و سکوت رویایی، آب و هوای تمیز و همینطور رستوران ها و کافه های رومانتیک حس بسیار خوبی را به شما القا می کنند. 

چرا باید از جزایر پرنس استانبول بازدید کنیم؟

تاریخچه جالب جزایر پرنس

در زمان بیزانسی ها، شاهزاده ها و دیگر اعضای سلطنت به این جزایر تبعید می شدند. مدتی بعد، اعضای خانواده سلاطین عثمانی نیز به این جزایر تبعید شدند و اسم فعلی خود را به این جزایر اختصاص دادند. جزایر پرنس در دوران محاصره قسطنطنیه در سال 1453 بوسیله ناوگان عثمانی تسخیر شد. رفته رفته در طول قرن نوزدهم این جزایر به مکان محبوب و تفرجگاه برای ثروتمندان استانبول تبدیل شد. امروزه توریست های تور استانبول میتوانند خانه های دوران ویکتوریا که در بزرگ ترین جزایر پرنس هستند، ببینند. 

تاریخچه جالب جزایر پرنس

ویژگی های جزایر پرنسس

ویژگی به خصوص هرکدام از جزایر پرنس سکوت است! دلیل آن هم این است که استفاده از کلیه وسایل نقلیه موتوری در آن ها ممنوع بوده به همین خاطر آرامشی باورنکردنی دارد. تنها صدایی که در این جزایر میشنوید صدای زنگ دوچرخه ها و اسب هاست. بله درست است اسب ها! در این جزایر درشکه های اسب و دوچرخه ها از وسایل حمل و نقل اصلی هستند. اما این تنها ویژگی نیست که جزایر پرنسس را بی نظیر می کند. قدم زدن و یا دوچرخه سواری در خیابان های باریک این جزایر که توسط جنگل های کاخ دست نخورده و یا کلبه های چوبی ویکتوریایی پوشانده نیز از دیگر ویژگی های شگفت انگیز آن هاست.

ویژگی های جزایر پرنسس

جاذبه ها و تفریحات هیجان انگیز در 9 جزایر پرنس

اشتباه برداشت نکنید! این جزایر شاید جایی برای کسب آرامش و فرار از شلوغی های شهر باشند اما در کنار این آرامش جاذبه ها و تفریحات هیجان انگیزی هم دارند. توریست ها و گردشگران تور استانبول به خصوص در فصل تابستان در یکی از این جزایر به دلخواه جمع می شوند و از سواحل آن استفاده می کنند. از جاذبه های گردشگری این جزایر میتوان به پلاژها، مساجد، کلیساها، رستوران ها و جنگل های زیادی که دارند اشاره کرد. جزیره بیوک آدا که یکی از بزرگ ترین و معروف ترین جزیره ها می باشد، به خاطر تاریخ متعددی که داشته جاذبه های مختلفی از جمله کلیسای آییا یورگی از قرن ششم در یوجاتپه، کلیسای آییوس نیکولاس و الد گریک، مانستر و مسجد حمیدیه دارد. دیگر جزایر نیز مثل جزیره بورگاز آدا بیشتر به طور سنتی مورد توجه یونانی های شهر استانبول بوده و جزیره کینالی آدا هم مورد توجه ارامنه شهر قرار گرفته است. 

جاذبه ها و تفریحات هیجان انگیز در 9 جزایر پرنس

نحوه رفت و آمد به جزایر پرنس استانبول

بدون قایق نمیتوان به این جزایر سفر کرد. کشتی های مختلفی برای رسیدن به این جزایر وجود دارد. همینطور اتوبوس های دریایی که توسط IDO اداره می شوند و کشتی های معمولی که توسط irehir Hatları اداره می شوند برای رفت و آمد در این جزایر وجود دارند.

هر دو نوع کشتی با فاصله کمی از کاباتاش قرار دارند که با استفاده از حمل و نقل عمومی به راحتی میتوان به آن ها دسترسی داشت. اتوبوس های دریایی سریع ترین انتخاب می توانند باشند اما در بازه های زمانی مشخصی فعالیت نمی کنند و تمرکز خود را روی افراد محلی گذاشته تا برای کار و بازگشت مورد استفاده قرار گیرند. 

نحوه رفت و آمد به جزایر پرنس استانبول