پنج مورد از بهترین غذاهای خیابانی هند : هند کشوری بوده که در هر کوچه و خیابان آن دست فروشان از هر طرف برای خود بساطی پهن کرده. اما در بین این دست فروشان، آن دسته که غذاهای خیابانی دارند، طرفداران بیشتری داشته و کار و کاسبی خوبی دارند، خصوصا بین توریست ها و گردشگران تور هند ! این غذاهای خوشمزه و لذیذ خیابانی، در هر کدام از شهرهای هند متفاوت بوده و هر شهر در خیابان ها غذای مخصوص به خود را دارد. از غذاها گرفته تا شیرینی ها، اکثرا خوشمزه بوده و حتما پیشنهاد میکنیم حداقل یکی از آن ها را امتحان کنید. لست تورز کار را برای شما راحت تر کرده و پنج مورد از بهترین غذاهای خیابانی هند که مورد استقبال توریست ها و گردشگران نیز قرار گرفته، برای شما معرفی کرده. با ما همراه باشید تا در سفر خود با تور ترکیبی هند غذاهای خیابانی منحصر بفرد به هر شهر را از دست ندهید.

پانی پوری غذای خیابانی در هند

این غذا را معمولا از هر منطقه و شهر هند میتوانید پیدا کنید و مطمئن باشید که از خرید آن پشیمان نمی شوید! نحوه پخت این غذای لذیذ به این شکل است که از داخل سیب زمینی را خالی کرده و آن را سرخ میکنند سپس همراه با نخود، پیاز، سیب زمینی و عدس، داخل آن را پر میکنند. در آخر قبل از طبخ آن، سیب زمینی را داخل ترکیب تمبر هندی و شکر گذاشته و روی آن گشنیز و نعنا میگذارند. به همین راحتی یک سیب زمینی شکم پر که به نظر ساده بوده اما بسیار خوش طعم و عطر است، برای شما آماده شد. پانی بوری از آن دسته غذاهایی است که در تمام شهرهای هند یافت میشود. نکته ای که در خرید پانی بوری باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از آب معدنی در غذاست، مخصوصا اگر معده حساسی دارید، دقت داشته باشید که حتما از آب معدنی در آن استفاده شده باشد.

پانی پوری غذای خیابانی در هند

کاتی رول غذای خیابانی در هند

شاید کاتی رول برای توریست ها و گردشگران تور هند یک چور غذای خیابانی باشد، اما در شهر کلکته، این غذا، یک غذای اصلی بوده. کاتی رول کباب سوخاری از گوشت جوجه یا بره بوده. طرز تهیه آن به این صورت است که گوشت ترکیب شده با پیاز، سس قرمز تند و یک چاشنی سبز را در نان معروف پاراتا می پیچند. همینطور بعضی از فروشندگان به آن تخم مرغ هم اضافه میکنند که بستگی به سلیقه خودتان دارد. امروزه کاتی رول در کشورهای دیگر نیز آماده میشود، اما در اصل این غذا هندی بوده و متعلق به همین کشور است.

کاتی رول غذای خیابانی در هند

بلپوری غذای خیابانی در هند

این غذای خیابانی، بیشتر در حاشیه های شهر معروف بمبئی پیدا میشود. این غذای خوشمزه، ترکیبی از برنج های پف کرده، پیاز خرد شده، بوجیا، ادویه های شیرین و تند، سس تمبر هندی، سیب زمینی و گشنیز بوده. این غذا را در یک کاغذ پیچیده و به شما میدهد.

بلپوری غذای خیابانی در هند

کاچوری غذای خیابانی در هند

این غذای خیابانی را در همه شهرهای هند میتوان پیدا کرد اما بهترین نوع آن از نظر مردم هند، در بیکانر، ایالت راجستان پخت میشود. کاچوری یک جور چیپس طلایی بوده و مردم این کشور آن را سیب زمینی و ادویه های طعم دار میخورند. کاجوی انواع مختلفی داشته مثل پیاج کاچوری و کاچوری با پیاز و ماوا. بیشتر دست فروشان کاچوری را همراه با شربتی شیرین می فروشند.

کاچوری غذای خیابانی در هند

چات غذای خیابانی در هند

از هرچه در هند بگذرید، قطعا نمیتوانید دست رد به چات، یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی هند بزنید! این غذای خیابانی که بیشتر در قسمت شمالی هند یافت میشود، در طول سالها، تغییراتی در نحوه پخت آن ایجاد شده و به همین خاطر ممکن است طعم و مزه متفاوتی داشته باشد. این غذا قدمت تاریخی داشته و اگر بپرسید به شما خواهند گفت این غذا در آشپزخانه های سلطنتی شاه جهان پخت می شده! نحوه بدست آوردن این غذای خوشمزه هم به این صورت بوده که شاه جهان به آشپزخانه سلطنتی دستور داد تا غذایی سبک اما پر ادویه برای او بیاورند. اینگونه بود که آشپزها، چات را درست کردند. این غذا، ترد بوده و پر از ادویه های شیرین و شور است. انواع مختلف چات ها شامل پاپدی، پانی پوری، داهی پوری و .. میباشد. 

چات غذای خیابانی در هند