پل های معروف استانبول : در هر شهری که تنگه و آب آن را به دو قسمت تبدیل کرده باشد، پل هایی هستند که آن دو قسمت را به هم وصل کنند. در استانبول نیز از این پل ها بسیار است. خصوصا در منطقه فاتیح که استانبول بوسیله تنگه ای به دو قسمت اروپایی و آسیایی تبدیل می شود، تنگه ای که استانبول را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تبدیل کرده، بسفر نام دارد. بسیاری از این پل ها نماد شهر استانبول هستند. بوسیله این پل ها میتوان دو قسمت شهر را به هم متصل کرد و توریست ها و گردشگران تور استانبول نیز میتوانند تمام جاذبه های گردشگری و تفریحی آن را پیدا کنند. در این شهر پل های بسیار مهم و البته زیبا پیدا خواهید کرد که ما چند تا از مهم ترین آن ها را برای شما معرفی می کنیم :

پل بسفر استانبول

یکی از معروف ترین پل های استانبول، پل بسفر است. ساخت این پل از سال 1970 شروغ شده و در سال 1973 با نام پل شهدا افتتاح شد. پل بسفر 1150 متر طول، 39 متر عرض و 106 متر ارتفاع دارد. این پل معلق بسیار محکم بوده و از جنس فولاد است. پل بسفر استانبول روی تنگه بسفر قرار داشته و قسمت اسیایی در منطقه بیلربی را به قسمت اروپایی در منطقه اورتاکوی شهر وصل می کند. نام پل بسفر بعد از کودتای ترکیه به پل شهدای پانزده جولای تغییر یافت اما هنوز بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول آن را با نام بسفر می شناسند. روزانه بیشتر از 180 هزار وسیله نقلیه از روی این پل گذر می کنند.

پل بسفر استانبول

پل سلطان محمد فاتح ‏استانبول

پل سلطان محمد فاتح را با نام پل دوم بسفر نیز می شناسند. این پل نیز روی تنگه بسفر در سال 1988 ساخته شد. این پل که شباهتی هم با پل بسفر داشته در قسمت اسیایی منطقه کاواچوک را به قسمت اروپایی در منطقه هیستاروستو وصل می کند. پل سلطان محمد فاتج پنجمین پی معلق فولادین از نظر طول بود اما امروزه بیست و یکمی می باشد.

پل سلطان محمد فاتح ‏استانبول

پل گالاتا ‏در استانبول

پل دو طبقه گالاتا روی خلیج شاخ طلایی قرار داشته و قسمت های تاریخی و قدیمی شهر استانبول را به شیشلی، بیوگلو و گالاتا وصل می کند. ساخت این پل از سال 1845 شروع شده و در سال 1994 به پایان رسیده، از آن زمان تاکنون پنج بار مورد بازسازی قرار گرفته است. این پل برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول بسیار معروف و پرطرفدار است. پل گالاتا از معروف ترین نمادهای شهر استانبول بوده و بازدیدکننده ها بسیاری از مردم محلی و توریست ها داشته که برای ماهیگری روی پل صف بسته اند. اگر از این پل دیدن کردید، طبقه زیرین آن را فراموش نکنید، معروف ترین رستوران های منطقه که ساندویچ های ماهی خوشمزه سرو می کنند در این پل قرار دارند.

پل گالاتا ‏در استانبول

پل متروی ‏گلدن هورن استانبول

پل متروی گلدن هورن، نسبت به پل های قبلی که معرفی کردیم، کمی جدیدتر است. این پل در سال 2014 ساخته شده و قسمت تاریخی در منطقه فاتح را به بیوگلو از متروی ام دو وصل می کند. ساخت این پل مشکلاتی را هم داشته، چرا که پایه های بسیار بلند بود و امکان داشت نمای تاریخی شهر مشخص نشود.

پل متروی ‏گلدن هورن استانبول

پل یاووز سلطان سلیم ‏استانبول

جدیدتر از پل متروی گلدن هورن، پل یاووز سلطان سلیم، روی تنگه بسفر است. این پل سمین پل روی تنگه بسفر بوده و در سال 2016 به منظور متصل کردن گاریپچه در قسمت اروپایی استانبول به پویرازکوی در قسمت آسیایی ساخته شد.  پل یاووز سلطان سلیم استانبول بعد از پل میلو در فرانسه، با ارتفاع 322 متر دومین پل مرتفع جهان می باشد.

پل یاووز سلطان سلیم ‏استانبول