پل ساراسین پوکت : ساراسین اولین پل جزیره پوکت بوده که سرزمین اصلی تایلند و استان فانگ نگا وصل کرده و نام خود را از یک سیاستمدار چینی تایلندی گرفته است. پل خانواده ساراسین، خانواده بسیار ثروتمند بوده و از قرن نوزدهم در زمینه سیاست و تجارت این کشور نقش و اهمیت بسیار مهمی داشتند. پل ساراسین هفتصد متری، سال 1967 ساخته شده و هدف از ایجاد آن جایگزین کردن سیستم حمل و نقل قایقی بود. همینطور این پل تنها سیستمی بود که آن دوران فقط مسیر اتصال پوکت به سرزمین اصلی تایلند محسوب می شد. این پل قدیمی امروزه به یکی از جاذبه های شهر پوکت برای توریست ها و گردشگران تور تایلند تبدیل شده و معمولا بعد از ظهرها مملو از بازدیدکنندگان است. 

پل ساراسین پوکت

پل تپکاستری در کنار پل ساراسین

پیشرفت صنعت توریسم در کشور تایلند و بیشتر شدن ترافیک جاده ای، دولت و مقامات این کشور را مجبور کرد تا پلی بزرگتر و جدیدتر درست در کنار پل ساراسین ایجاد کنند. این پل که تپکاساتری نام داشته در سال 2011 تکمیل شده است. نام این پل به خاطر جاده فرودگاه به این شکل انتخاب شده است. پل ساراسین پوکت به یک جاذبه تفریحی تبدیل شده و بازدیدکنندگان معمولا آن را برای پیاده روی و تماشای غروب خورشید انتخاب می کنند. 

پل تپکاستری در کنار پل ساراسین

امکانات تفریحی در پل ساراسین

اگر به تفریح ماهیگیری علاقه مند هستید، بعد از ساعت شش عصر روی این پل حاضر شده و ماهیگیران را تماشا کنید که لوازم مخصوص خود یعنی چهار پایه، قلاب ماهیگیری و یک چراغ قوه را به همراه خود روی پل آورده تا ماهی های مرکبی و ماهی های مختلف دیگر را که در آب های زیر پل شنا می کنند، بگیرند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند میتوانند به آن ها ملحق شده و یا از دکه های کنار خیابان، رستوران ها و کافه های مختلف اطراف ماهی های مرکب، جوجه کباب، نوشیدنی ها و خوراکی های مختلف تایلندی، آبمیوه و میوه و ... را تهیه کنند. پیشنهاد ما برای شما رستوران روباز دریایی تانون در فاصله پنجاه متری از پل ساراسین است.  

امکانات تفریحی در پل ساراسین

مغازه ها و فروشگاه های اطراف پل ساراسین پوکت

فروشگاه ها و مغازه های بسیاری در زمینه های مختلف پوشاک، سوغاتی و هدایا، اسباب بازی های محلی، نوشیدنی ها، ماهی های خشک شده، خرچنگ و ... در کنار پل ساراسین پوکت دیده می شوند. بهترین زمان برای توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند برای بازدید از این پل بین ساعات شش تا هفت بعد از ظهر است. 

مغازه ها و فروشگاه های اطراف پل ساراسین پوکت