امروزه هزینه های دندانپزشکی افزایش یافته و می توان گفت جزوه درمان های پر هزینه محسوب می شود، یکی از راه های که می توان از پرداخت هزینه های گزاف جلوگیری کرد مراجعه به موقع به دندانپزشک می باشد. اگر تغییراتی را در دندان های خود حس کردید هرچه سریعتر به متخصص مراجعه کنید در این صورت می توانید از پیشرفت پوسیدگی دندان، عفونت و.... جلوگیری کنید. راه دیگری که می تواند در پرداخت هزینه ایمپلنت دندان و یا دیگر بیماری ها به شما کمک کند استفاده از بیمه می باشد.  اگرچه بیمه دندانپزشکی معمولاً  80٪ از خدمات اساسی و 50٪ از خدمات اصلی را پوشش می دهد، بیمه نامه ها متفاوت هستند و ممکن است پوشش کمتر یا بیشتر ارائه دهند.

استفاده از بیمه برای پرداخت هزینه های دندانپزشکی

دقت داشته باشید که پرداخت هزینه دندانپزشکی با کمک بیمه دارای شرایطی می باشد که باید حتما ان را در نظر بگیرید، بیمه نامه های دندانپزشکی معمولاً اقدامات صرفاً زیبایی مانند سفید کردن دندان را پوشش نمی دهد و یا روش‌های ارتودنسی مانند بریس‌ها نیز ممکن است از طرح بیمه دندان‌پزشکی حذف شوند یا فقط برای کودکان بتوان از آن استفاده کرد.

برخی از درمان های دیگر نیز ممکن است به جای یک روش دندانپزشکی یک روش پزشکی به شمار بیاید. برای مثال، ممکن است نیاز باشد که برخی از انواع جراحی دهان به بیمه سلامت شما پرداخت شود. شما می توانید قبل از شروع درمان خود راجع به درمان های که بیمه شما آن ها را تحت پوشش قرار می دهد تحقیق کنید.

و یا حتی می توانید قبل از انجام درمان با دندانپزشک خود صحبت کنید و سپس متوجه خواهید شد که دقیقا چه چیزی پوشش داده می شود و هزینه های شما چقدر خواهد بود.

از درمان پیشگیرانه استفاده کنید

خدمات روتین و پیشگیرانه معمولا همیشه توسط بیمه دندانپزشکی پوشش داده می شود. سعی کنید حتماً هر شش ماه یکبار معاینه و تمیز کردن دندانپزشکی خود را انجام دهید، در غیر این صورت یک مشکل کوچک می تواند به یک ناهنجاری بزرگ تبدیل شود.

اگر بیمه دندانپزشکی نداشته باشیم چکار کنیم؟

برخی از روش های دندانپزشکی هزینه بالایی دارند و ممکن است پرداخت کامل هزینه دندانپزشکی برای یک فرد امکان پذیر نباشد، بنابراین راه هایی برای صرفه جویی در هزینه برای افرادی که بیمه ندارند وجود دارد.

حتما قیمت نهایی را بپرسید!

با توجه به روش و یا دندانپزشک شما، ممکن است هزینه دندانپزشکی شما مشخص نباشد. اگر دندانپزشک شما یک روش گران قیمت را توصیه می کند، با پرسیدن چند سوال شروع کنید. بهتر است مطمئن شوید که همه کارها از نظر پزشکی ضروری هستند چراکه انجام برخی از روش های زیبایی (سفید کردن دندان) ممکن است مفید باشد، اما در آن شرایط ضروری نیست.

پرداخت اقساط هزینه دندانپزشکی

بعضی از کلینیک های دندانپزشکی این امکان را دارند که هزینه درمان را به صورت اقساط پرداخت کنید، برای مثال شما ابتدا بخشی از مبلغ را پرداخت می کنید و مابقی را طی چند قسط مشخص پرداخت خواهید کرد.

نحوه پرداخت هزینه خدمات دندانپزشکی

نحوه پرداخت هزینه های دندانپزشکی در هر کلینیک متفاوت است، بعضی از کلینیک ها بخشی از هزینه را ابتدای شروع درمان دریافت می کنند و مابقی را بعد از پایان درمان. بعضی دیگر از کلینیک های دندانپزشکی به این صورت است که شما در طول مدت زمان درمان هزینه را کم کم و به صورت ماهانه پرداخت می کنند. این مورد را می توانید هنگام جلسه مشاوره از دکتر خود بپرسید که به چه صورت باید هزینه را پرداخت کنید.

معرفی کلینیک دندانپزشکی در تهران

مطب دکتر محمد علی قهرمانی با بیمه سلامت و کارت بانک سامان طرف قرارداد است و همچنین در مطب دکتر قهرمانی کلیه خدمات دندانپزشکی دارای یک سال گارانتی و ضمانت نامه کتبی می باشد، و علاوه بر آن معاینه و ویزیت برای شما عزیزان رایگان می باشد. تخفیف تا ۲۰ درصد به عزیزانی که از سایت تشریف بیارند. در مطب ما می توانید درمان های مانند: ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان و...را شروع کنید. برای دریافت نوبت کلیک کنید.