قدرت رنگ در بازاریابی به سختی قابل دست کم گرفتن است. این فقط به ظاهر خوب نیست، رنگ ها و پالت های مختلف در واقع می توانند احساسات خاصی را برانگیزند و معانی مختلفی را با سررسید 1402 منتقل کنند. بنابراین، رنگ‌ها جزء لاینفک هویت یک برند هستند و نقش مهمی در تأثیرگذاری بر نحوه مشاهده و تجربه مشتریان از برندها و محصولات و تقویم رومیزی 1402 دارند. به همین دلیل مهم است که برندها در مورد رنگ های بازاریابی خود با دقت فکر کنند. راهنمای ما برای پالت‌های رنگی فصلی می‌تواند به شما کمک کند رنگ‌ها و رنگ‌های مناسب برند خود را بر اساس فصل پیدا کنید.

چرا رنگ های فصلی را در بازاریابی خود بگنجانید؟

این ایده که رنگ ها می توانند بر خلق و خو و ادراک ما تأثیر بگذارند، ریشه در روانشناسی انسان دارد. در مصر باستان، مردم از اتاق های رنگارنگ به عنوان نوعی درمان استفاده می کردند. اخیراً در قرن بیستم، روانشناسی رنگ ها به طور رسمی توسط دانشمندان با استفاده از فعالیت مغز و اندازه گیری ضربان قلب مورد بررسی قرار گرفت تا بفهمند مردم چگونه به رنگ های مختلف واکنش با سررسید اختصاصی 1402 نشان می دهند.

تئوری رنگ های فصلی بر پایه های روانشناسی رنگ بنا شده و چهار فصل را ادغام می کند. در زمینه برندسازی، تئوری رنگ‌های فصلی پیشنهاد می‌کند که تغییر پالت‌های رنگی با فصول و تعطیلات می‌تواند احساسات مختلفی را تحریک کند.

در مورد آن فکر کنید، چه کسی فصل تعطیلات را دوست ندارد؟ کتی یانگ، مدیر فروش Less، هیجان خود را برای همه چیزهای کریسمس ابراز می‌کند و می‌گوید: «احساس می‌کنم [برندسازی تعطیلات] روحیه شما را جلب می‌کند. من شخصا عاشق کریسمس هستم. این مورد علاقه من است. بنابراین وقتی همه چیز واقعاً کریسمس و جشن است، من می گویم "آره، می خواهم به خرید کریسمس بروم." در نهایت استفاده از طرح های رنگی تعطیلات می تواند به مشتریان شما یادآوری کند که تعطیلات در راه است و آنها را به فکر خرید هدایایی برای عزیزان خود بیاندازد.

چرا رنگ های فصلی را در بازاریابی خود بگنجانید؟

کریسمس تنها زمانی نیست که برندها می توانند از حال و هوای فصلی برای ایجاد تازگی در بازاریابی خود استفاده کنند. از پالت های رنگی به روز شده در تمام طول سال استفاده کنید تا مشتریان بدون توجه به فصل، با کمپین های تبلیغاتی خود درگیر شوند.

پالت رنگ بهار

بهار، فصل شکوفه ها و تجدید، با رنگ های روشن و روشن همراه است که دارای درجه ای از غنا هستند. اگر کسب و کار شما در فکر انجام یک کمپین جدید بهار است، به سراغ سبزی های پر جنب و جوش، مرجان ها، قرمزهای گل رز، سبزه های روشن و زردها بهار یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای هماهنگی با برندتان است، زیرا همیشه می‌توانید از رنگ‌های مارک اصلی خود استفاده کنید و آن‌ها را به رنگ پاستلی درآورید و آن‌ها را در برند خود نگه دارید، اما همچنان با طراوت.

پالت رنگ تابستانی

پالت رنگ فصل تابستان کاملاً در تضاد با گرمای هوا است. رنگ‌های سرد و بی‌صدا - مانند خاکستری، صورتی غبارآلود، آبی آبکی و سبز - آرامش را منتقل می‌کنند و اغلب احساس شادابی می‌کنند. کمپین 4 جولای یا فقط شروع تابستان را در نظر بگیرید و پالت رنگ خود را روشن کنید. همه منتظر شروع تابستان هستند و داشتن یک کمپین تابستانی می تواند به مشتریان کمک کند تا برای بهترین زمان سال (مطمئنا) آماده شوند.

پالت رنگ پاییزی

رنگ های گرم و خاکی که حس آرامش را برای ما به ارمغان می آورد، نشانه ای از پالت رنگ های پاییزی است. فقط باید در پاییز به بیرون از پنجره نگاه کنید تا رنگ های فصل را حس کنید: نارنجی های طبیعی، قرمز، و زرد طلایی، و همچنین سبز و قهوه ای پررنگ. اینکه پالت رنگی خود را برای پاییز کمی بد خلق کنید، حس نوستالژی را برمی انگیزد که می تواند مشتریان را بیشتر به خرید تمایل پیدا کند.

پالت رنگ زمستانی

پالت رنگ فصل زمستان همه چیز در مورد رنگ های سرد قوی مانند قرمز، آبی، سبز، بنفش و زرد بسیار اشباع شده است. مطمئناً زمستان راحت‌ترین (و بهترین) زمان برای تغییر پالت رنگ شماست، زیرا مشتریان مشتاق خرید اندکی تعطیلات هستند. دلایل زیادی برای احساس جشن و تن ها رنگ برای انتخاب وجود دارد.

نحوه ترکیب پالت رنگ های فصلی

مانند هر استراتژی بازاریابی، بهترین روش ها هنگام ادغام یک پالت رنگ فصلی وجود دارد. بیا یک نگاهی بیندازیم:

اطمینان حاصل کنید که رنگ ها با برند شما هماهنگ هستند

اولین و مهمترین گام در ترکیب یک پالت رنگ فصلی در بازاریابی شما این است که مطمئن شوید رنگ ها با هویت و پیام برند شما هماهنگ هستند. بله، تغییر آن برای فصل‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما مطمئن شوید که از چیزی که کسب‌وکارتان نشان می‌دهد خیلی دور نشوید.

اطمینان حاصل کنید که رنگ ها با برند شما هماهنگ هستند

از پالت های رنگی ثانویه استفاده کنید

هنگامی که پالت رنگ مرکزی برند خود را ایجاد کردید، می توانید به فکر یک پالت رنگ ثانویه باشید. پالت های رنگ ثانویه راهی عالی برای تغییر بازاریابی شما هستند، به خصوص در زمان های خاصی از سال مانند تعطیلات. این رنگ‌ها باید بسط پالت کلاسیک برند شما به نظر برسند، نه جدایی. Ambre Zachmann، متخصص بازاریابی تجارت الکترونیکی کمتر، آن را با این جمله خلاصه می کند: "برندها باید یک پالت فصلی داشته باشند، اما باید روی برند باشد و منسجم به نظر برسد." توصیه می‌کنیم برای پالت رنگی ثانویه‌تان، رنگ‌های مختلف را از همان طرح رنگی امتحان کنید.

به یک طراح مراجعه کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام پالت رنگی فصلی برای شما مناسب است، یا اینکه چه رنگ های خاصی را باید در برندسازی و بازاریابی خود ادغام کنید، هرگز ایده بدی نیست که با یک متخصص صحبت کنید. طراحان دانش عمیقی از تئوری رنگ دارند و می توانند به شما کمک کنند رنگ های فصلی را پیدا کنید که در کنار هم عالی به نظر می رسند و در عین حال با شخصیت برند شما همسو هستند.

درخواست مدارک رایگان

شما می توانید هفته ها وقت صرف کنید تا پالت رنگی مناسب برای برند خود را انتخاب کنید تا متوجه شوید که هنگام چاپ متفاوت به نظر می رسند. به همین دلیل است که ما همیشه توصیه می‌کنیم زودتر یک مدرک چاپی درخواست کنید. آمبره توضیح می‌دهد: «رنگ‌های آبی و بنفش می‌توانند به ویژه هنگام چاپ سخت باشند، زیرا کوچک‌ترین تغییر در سطوح سرخابی می‌تواند آبی‌ها را بنفش‌تر نشان دهد و بالعکس. Printing for Less گواهی‌های رایگان ارائه می‌دهد تا برندها بتوانند از مطابقت پالت آنها بر روی صفحه و در چاپ اطمینان حاصل کنند.

مهم نیست فصل، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم

یک برند موفق، برندی است که خود را به خوبی درک کرده و می‌داند چگونه پیام و پیشنهادات خود را از طریق لوگوها، شعارها، طرح‌ها و - البته - رنگ‌ها، بی‌عیب و نقص منتقل کند. در Printing for Less، ما اینجا هستیم تا با پوسترها ، بروشورها ، کارت‌های ویزیت و موارد دیگر به برند شما کمک کنیم. تیم ما به بازآفرینی پالت رنگ منحصر به فرد برند شما - بدون توجه به فصل - در همه مواد چاپی اختصاص دارد. امروز با یک متخصص تماس بگیرید و برنامه ریزی کمپین فصلی بعدی خود را شروع کنید.

منبع: چاپ سررسید