پارک کاپریچو در مادرید : این پارک که یکی از زیباترین جاذبه های شهر مادرید است، در سال 1787 و به دستور دوشس اوسانا ساخته شد. او این پارک را به عنوان استراحتگاه و تفرجگاهی برای خانوده سلطنتی و دوستان خود ساخت. پارک کاپریچو از زمان قدیم تاکنون جذابیت های پادشاهی خود را محفوظ نگه داشته به همین خاطر بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا برای دیدن آن علاقه بسیار نشان داده اند. این پارک به چند سبک ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی طراحی و معماری شده و یکی از بهترین پارک های پایتخت اسپانیا محسوب می شود. عموم مردم و توریست ها میتوانند ار این پارک زیبا و پر گل دیدن کرده و در آن استراحت کنند. در پارک کاپریچو میتوان یک کلیسا، چند دریاچه کوچک و گل های متنوع و رنگارنگی دید. 

پارک کاپریچو در مادرید

تاریخچه پارک کاپریچو

پارک جذاب و دوست داشتنی کاپریچو در زمان های بسیار دور، باغ شخصی دوشس اوسانا، یکی از زنان اشرافی در قرن هجدهم میلادی بود. این زن اشراف زاده از این مکان به عنوان یک پارک تفریحی در فصل تابستان استفاده می کردند. این پارک حین جنگ های کشور اسپانیا ساخته شد، به همین خاطر یک پناهگاه نیز در آن قرار دارد. سال های هفتاد و هشتاد میلادی، پارک کاپریچو مورد بازسازی قرار گرفت و بعد از آن به روی تمام مردم توریست های تور لحظه آخری اسپانیا باز شد. 

تاریخچه پارک کاپریچو

معماری و جاذبه های پارک کاپریچو

هنگامی که از دروازه های بلند این پارک وارد شوید، سمت چپ خود یک خانه کوچک زیبا خواهید دید که داستانی های افسانه ای بسیار زیادی راجب به آن گفته شده است. این خانه کوچک یکی از جاذبه های محبوب پارک کاپریچو بین توریست ها و گردشگران تور اروپا می باشد. سقف خانه مورب بوده و درها و پنجره های آن هم برای آدم کوچولوها ساخته شده است. در کنار این خانه میتوان میتوان آثار باقی مانده از ساختمان های یونانی، یعنی ستون ها را دید. در دریاچه های این پارک قوهای زیبایی درحال شنا کردن هستند و محوطه پارک را برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا زیباتر کرده اند. با کمی پیاده روی بیشتر از کنار دریاچه ها، از قصر و باغ زیبا و شگفت انگیز گل رز نیز دیدن کنید. این باغ مسیر پرپیچ و خمی بین بوته های تزئین شده و درختان سرسبز دارد. در ادامه اگر خسته شدید، میتوانید در پارک آلاچیق سنگی آن که بالای تپه قرار داشته و چشم اندازی زیبا دارد، استراحتی کنید. همینطور اولین پل آهنی اسپانیا نیز در این پارک قرار دارد. قابل توجه توریست ها و گردشگران لحظه آخری اسپانیا که خوردن و آشامیدن در این پارک ممنوع بوده و برای میل کردن چیزی میتوانید سری به کافه ها و رستوران های اطراف بزنید.

معماری و جاذبه های پارک کاپریچو