پارک واکه تفلیس : پارک واکه در منطقه ثروتمند تفلیس قرار داشته و یکی از محبوب ترین پارک های این شهر است. این پارک در سال 1946 با دویست هکتار مساحت ساخته شده و نام آن از زمان شوروی واکه، یا همان پیروزی بوده. بیشتر مردم و یا توریست های تور گرجستان این پارک را برای پیاده روی، دوچرخه سواری و تماشای شهر از بالای پله ها انتخاب می کنند. اما چیزی که توریست ها و گردشگران را وادار به بازدید از پارک کرده و آن ها جذب می کند، محیط دوست داشتنی و آرامی است که دارد. امکانات رفاهی و جاذبه های خوبی در پارک واکه تفلیس وجود دارند که در ادامه با آنها اشنا خواهید شد.

پارک واکه تفلیس

جاذبه های پارک واکه تفلیس

پارک واکه یک استخر به همراه فواره ای بلند و زیبا درست در قسمت مرکزی خود داشته که فضا را زیباتر کرده است. همینطور بزرگ ترین کتابخانه کشور گرجستان که آن را به کتابخانه چند رسانه ای می شناسند نیز در این پارک قرار دارد. در کنار این دو جاذبه، دو جاذبه تاریخی هم وجود دارند. یکی از آن ها بنای یادبود قربانی های جنگ جهانی دوم بوده که البته اکنون به شهر گوری انتقال یافته اما همچنان مجسمه سرباز گمنام در آن وجود دارد. در کنار آن یادبود جنگ جهانی دوم با 28 متر ارتفاع قرار دارد که ساخت آن از سال 1981 تا 1985  به طول انجامیده.

جاذبه های پارک واکه تفلیس

امکانات رفاهی در پارک واکه تفلیس

همانطور که در ابتدا گفته شد، توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان علاقه مند به پیاده روی و یا دوچرخه سواری در این پارک هستند. البته در کنار این تفریحات، تفریحات دیگری هم مثل تنیس و پینگ پونگ هم هستند تا بازدیدکنندگان را سرگرم کنند. در کنار پارک واکه تفلیس رستوران ها و کافه های بسیاری نیز قرار دارند.

امکانات رفاهی در پارک واکه تفلیس