پارک ملی کوری بوری در تایلند : تایلند به خاطر نزدیک بودن به خط استوا دارای آب و هوای بسیار خاص و جذابی می باشد. این آب و هوا باعث ایجاد طبیعت بسیار زیبا و جذابی شده است. طبیعت های تایلند جزایر کوچک و بزرگ بسیاری داشته که طی سالها توانسته اند بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند را به خود جذب کند. یکی از جاذبه های طبیعی این کشور پارک ملی کوری بوری است. این پارک پوشش گیاهی بسیار زیبایی داشته و محل زندگی بسیاری از حیوانات در حال انقراض می باشد. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا با این پارک ملی جذاب تایلند بیشتر آشنا شوید.

پارک ملی کوری بوری در تایلند

تاریخچه پارک ملی کوری بوری در تایلند

پارک ملی کوری بوری در سال 1999 میلادی روی تپه های تناسریم در استان پراچواب خیری خان ساخته شده است. جنگل های این قسمت دارای درخت های خشک، مرطوب و همیشه سرسبز می باشد که از بهترین آن ها میتوان به ترمینالیا چبولا، هوپیا اودوراتا و ... اشاره کرد.

تاریخچه پارک ملی کوری بوری در تایلند

حیواناتی که در این پارک زندگی می کنند

بزرگترین جمعیت گاومیش های هندی در پارک ملی کوری بوری در تایلند زندگی می کنند. این پارک به محلی برای زندگی و محاحفظت از آن ها تبدیل شده و تعدادشان به صد راس میرسد. حدودا 320 زنجیر فیل نیز در این پارک زندگی می کنند. از دیگر حیواناتی که در پارک ملی کوری بوری در تایلند زندگی می کنند، میتوان به فیل ها، لئوپارد، گوزن، لانگورها، شغال  طلایی، باز منقار آسیایی، سبزقبا، قرقاول پشت آتشی و ... اشاره کرد.

حیواناتی که در این پارک زندگی می کنند

جاذبه های کوری بوری

  • منطه تماشای حیات وحش
  • آبشارهای زیبای دانگ ما فی

اقامت در پارک ملی کوری بوری

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که در این پارک هیچ رستورانی وجود نداشته و تنها دارای امکانات اولیه است. توریست  ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند میتوانند در این پارک چادر زده و برای اقامت در شب همراه با تجهیزات لازم 270 بات پرداخت کنند. البته خانه های ییلاقی سه اتاق خوابه و دو توالت به قیمت 1800 بات برای هر شب وجود دارند.

اقامت در پارک ملی کوری بوری

ساعات و نحوه بازدید از پارک ملی کوری بوری در تایلند

اگر بخواهید با تور و وسایل نقلیه سافاری در پارک ملی کوری بوری گشت و گذار داشته باشید، میتوانید با قیمت 850 بات برای هر گروه از تورها استفاده کنند. توریست ها میتوانند از ساعت دو بعد از ظهر تا غروب آفتاب از حیات وحش و از ساعات غروب از محوطه که حیوانات بسیاری دارد، دیدن کنند. بعد از ساعت پنج بعد از ظهر به بعد هیچکس اجازه بازدید از حیوانات را ندارد.

ساعات و نحوه بازدید از پارک ملی کوری بوری در تایلند

هزینه بازدید از پارک ملی کوری بوری در تایلند

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند با پرداخت دویست بات برای بزرگسالان و چهل بات برای کودکان از این پارک دیدن کنند. هزینه ورود خودرو به داخل پارک نیز سی بات می باشد.