پارک ملی خائویای تایلند : اولین پارک ملی تایلند، خائویای در شهر کوچک پاک چونگ است. توریست ها و گردشگران تور تایلند به راحتی و با کوتاه ترین مسیر میتوانند از شهر بانکوک که دویست کیلومتر با آن فاصله دارد، از پارک دیدن کنند. طبیعت بسیار زیبا و کوهستان باصفای این شهر کوچک یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی تایلند می باشد. شهر پاک چونگ، یک شهر همه چی تمام از لحاظ جاذبه های خوب طبیعی و بازارهای شلوغ و محلی است. بنابراین بازدید از بازارهای شلوغ و توریستی این شهر را از دست نداده و حسابی برای خود و اطرافیانتان خرید کنید. به جز پارک ملی، دریاچه سد لام تاخونگ نیز در پانزده کیلومتری قرار داشته و بسیار زیبا و باصفاست. و اما پارک ملی خائویای، این پارک که اولین پارک ملی این کشور شناخته می شود، جاذبه های بسیار زیبا و فوق العاده ای مثل کوه، آبشارهای بی نظیر، دریاچه، حیوانات مختلف، جنگل و ... را در خود دارد که در ادامه با جذاب ترین آن ها آشنا خواهید شد.

پارک ملی خائویای تایلند

جاذبه های گردشگری در پارک ملی خائویای تایلند

آبشارهای پارک ملی خائویای

یکی از شگفت های اصلی این پارک که توریست ها و گردشگران تور تایلند را به سمت خود جذب می کند، آبشارهای متعدد و بسیار زیبایی است که دارد. پیشنهاد می کنیم قبل از هرچیز اول از آبشار هائو ناروک، بلندترین آبشار این پارک دیدن کنید. از بالای این آبشار میتوانید تمام فیل های منطقه را ببینید. برای رسیدن به بالای بلندترین آبشار پارک باید ششصد متر پیاده روی کنید! پس کفش های راحتی و مناسب پیاده روی همراه خود داشته باشید. با شنیدن ششصد متر پیاده روی نگران نباشید! در راه با رستوران ها و سرویس های بهداشتی زیادی روبرو خواهید شد. از دیگر آبشارهای معروف آن توک پا کلووای، توک هائو سای، توک هائو پراتون و ارکیده هستند که  صد در صد ارزش دیدن دارند.

آبشارهای پارک ملی خائویای

قله های پارک ملی خائویای

اگر به ارتفاع و کوهنوردی و از این قبیل ورزش ها علاقه مند هستید، قله های بسیاری در این پارک هستند که انتظار قدم های شما را می کشند، مثل قله های خائو لائم و خائو خیائو که هرکدام به ترتیب 1328 و 1350 متر ارتفاع داشته و از بلندترین قله های پارک هستند. توریست ها و گردشگران تور تایلند، در راه رسیدن به قله ها میتوانند از علائم موجود در راه استفاده کنند تا به مشکلی برخورد نداشته باشند.

قله های پارک ملی خائویای

حیوانات پارک ملی خائویای

در راه دید و بازدید از این پارک با حیوانات بسیاری مثل فیل، خرس سیاه آسیایی، خرس آفتاب، پلنگ ابری، بزمجه آبی، و همینطور مارهای کبرا، پیتون و پرنده های جنگلی مختلف روبرو خواهید شد که در شب و روز خود را نشان میدهند. حیوانات نیز از دیگر جاذبه های خوب این پارک ملی هستند که مطمئنا از دیدن آن ها لذت خواهید برد. اگر علاقه ای به خفاش ها ندارید، از غار خفاش خائو لوک چانگ دیدن نکنید! اما اگر وسوسه دیدن آن شدید، قبل از غروب خورشید بهترین زمان بازدید از آن است.

حیوانات پارک ملی خائویای

ساعات بازدید و هزینه ورود به پارک ملی خائویای تایلند

توریست ها و گردشگران تور تایلند میتوانند با پرداخت چهارصد بات برای هر فرد بالغ، دویست بات برای کودکان و پانصد بات برای هر ماشین هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر از این پارک دیدن کنند. نکته ای که قبل از بازدید از این پارک باید مورد توجه توریست ها و گردشگران تور تایلند قرار بگیرد، محدودیت پذیرش توریست هاست. بنابراین سعی کنید از یک روز قبل برای خود و همراهانتان بلیط تهیه کنید. به خاطر استقبال بسیار زیاد توریست های تور تایلند و همینطور مردم این شهر بهتر است آخر هفته و تعطیلات رسمی را برای گشت و گذار در این پارک انتخاب نکنید چرا که بسیار شلوغ خواهد بود.

ساعات بازدید و هزینه ورود به پارک ملی خائویای تایلند

دسترسی های نزدیک به پارک ملی خائویای تایلند

توریست های تور تایلند میتوانند با استفاده از خوردو از سمت بزرگراه یک بانکوک به سمت سارابوری و سپس به سمت بزرگراه دو وارد شهر پاک چونگ شوند. اما اگر خودروی شخصی به همراه نداشته و یا نتوانستید ماشین کرایه کنید، میتوانید از قطار خط بانکوک استفاده کرده و در ایستگاه ناخون راچاسیما سوار اتوبوس های ترمینال شمالی بانکوک شوید تا یکراست به سمت پارک ملی خائویای حرکت کنید.