پارک فانوم رانگ پوکت : یکی از زیباترین مجموعه های تاریخی در کل تایلند که شما را مات و مبهوت خود نگه می دارد، در پارک فانوم رانگ در استان بوریرام پوکت قرار دارد. معبد بی نظیر فانوم رانگ در قسمت بالایی کوه آتشفشانی قرار داشته که 340 متر از سطح دریا فاصله دارد. از روی این کوه مرتفع میتوان چشم انداز وسیعی به زیبایی ها و طبیعتی که خداوند خلق کرده داشت. این پارک به خاطر داشتن مجموعه باستانی فانوم رانگ از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری در پوکت می باشد. توریست ها و گردشگران تور تایلند از سراسر دنیا برای بازدید از این مجموعه فوق العاده و شگفت انگیز به پوکت سفر می کنند. طراحی این مجموعه الهام گرفته از طراحی های خاص و زیبای مونت کایلاس، در هند است. فانوم رانگ در اصل یکی از با ارزشترین و تاثیرگذارترین معبد خمر در کشور تایلند بوده که متعلق به قرن ده تا سیزدهم می باشد. این بنا به عنوان یک معبد هندو برای شیوا ساخته شد. نام رسمی این معبد، پراسات هین فانوم بوده و روی یک تپه از ایالت بوریام قرار دارد. به خاطر صورتی بودن رنگ سنگ برج اصلی، این بنا به نام قلعه سنگی فانوم رانگ شناخته می شود. دلیل اینکه این معبد روی یک تپه قرار دارد، به خاطر نمادین بودنش از کوه کایلاش است. این کوهستان مقدس در آیین هندوها محل زندگی شیوا بوده. توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند برای بازدید از این پارک باید در مسیر تاریخی انکور یا همان مرکز امپراطوری باستانی خمر به سمت فیمای در ناخون راچاسیما حرکت کنند. زمانی که به این پارک برسید، یک مسیر 160 متری به سمت معبد خواهید داشت. در راه معبد نیز برج اصلی و پله های اخرین آن را خواهید دید. در سمت راست را اگر ببینید، خیمه ساخته شده برای پادشاه را خواهید دید که برای انجام مناسبت های مذهبی معبد مورد استفاده قرار میگرفت. پارک فانوم رانگ پوکت اکنون جزوی از آثار باستانی جهانی تایلند می باشد.

پارک فانوم رانگ پوکت

تاریخچه پارک فانوم رانگ پوکت

پارک فانوم رانگ پوکت یک مجتمع تاریخی از معبد هندو در استان بوریرام می باشد که در سال 1988 توسط شاهزاده ماها چاکری به طور رسمی افتتاح شده و در قرن بین دهم تا سیزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. این پارک در واقه بنایی یادبود برای لرد شیوا بوده تا یاد و خاطره این خدای باستانی تایلند همیشه بین مردم این کشور زنده بماند.

تاریخچه پارک فانوم رانگ پوکت

جشنواره فانوم رانگ

هر سال در سیزدهم ماه آپریل در این پارک جشنواره فانوم رانگ پوکت برگزار می شود. این فستیوال برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند که به پیاده روی و کوه نوردی علاقه مند هستند بسیار جذاب خواهد بود. این کوه نوردی هر سال در اولین شنبه از ماه آپریل شروع می شود.

جشنواره فانوم رانگ