پارک داریجا استانبول : پارک دویست هزار مترمربعی داریجا در فاصله 38 کیلومتری از شهر استانبول، در محله پیری پاشا قرار داشته و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه است. از تفریحات رایج در این پارک برای توریست ها و گردشگران تور استانبول، قدم زدن و پیاده روی است. همینطور تماشای مرغان دریایی مختلف که زیاد به این پارک رفت و آمد می کنند. شاید پارک داریجا، پارک کوچکی باشد، اما به خاطر حیوانات و پوشش گیاهی که داشته بسیار معروف و مشهور واقع شده است. در سفرتان به استانبول حتما از این پارک دیدن کنید. 

پارک داریجا استانبول

پوشش گیاهی و حیواناتی که در پارک داریجا استانبول زندگی می کنند

گونه های مختلفی از حیوانات در این پارک زندگی می کنند. تقریبا سه هزار حیوان در این پارک زندگی کرده و گونه های مختلفی از پرنده های کمیاب را در خود جای داده است، مثل نژادی از مرغ های دریایی که در هیچ جای دیگر از ترکیه نمیتوان آن ها را پیدا کرد. جدا از حیوانات، توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول در این پارک میتوانند پانصد نوع پوشش گیاهی مختلف را ببینند. وجود گیاهان زیبا و حیوانات کمیاب، پارک داریجا استانبول را خاص تر از دیگر پارک های استانبول کرده است. 

پوشش گیاهی و حیواناتی که در پارک داریجا استانبول زندگی می کنند

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به پارک داریجا استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر روز هفته از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر از این پارک دوست داشتنی دیدن کنند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این پارک روزهای یکشنبه بسیار بسیار شلوغ خواهد شد، به خصوص بین ساعات یک بعد از ظهر تا چهار بعد از ظهر. بنابراین پیشنهاد می کنیم روزهای یکشنبه از پارک داریجا استانبول دیدن نکنید. اگر با ماشین شخصی به این پارک امدید، این مجموعه دارای پارکینگ می باشد. از این پارک تا فرودگاه سبیها گوکچن ده کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی آتاترک پنجاه کیلومتر فاصله می باشد.