پارک جنگلی کیرازلی استانبول : استانبول سومین شهری بوده که توانسته در زمینه پارک های جنگلی و پارک ها ملی، در تعداد جذب توریست ها و گردشگران خارجی تور استانبول موثر و موفق عمل کند. این شهر به طور کلی به خاطر آب و هوا و موقعیت مکانی که داشته، بسیار محبوب و مورد پسند مردم سراسر دنیاست. به دلیل احاطه شدن کشور ترکیه با دریاهای مختلف از هر سمت و همینطور عبور تنگه بسفر درست از وسط شهر استانبول، و ناهمواری های قسمت شمالی این منطقه، موجب شده تا آب و هوای خاص و پوشش گیاهی جنگل در قسمت شمالی استانبول بسیار دیده شود. یکی از این پوشش های گیاهی معروف، پارک جنگلی کیرازلی است. کیرازلی یکی از پارک های جنگل نه گانه ای بوده که توانسته توریست ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. این پارک استانبول توسط سلطان محمد دوم ساخته شده و دلیل آن هم برای زمانی بود که سلطان محمد دوم برای شکار وارد این تفرجگاه شد و از آن خوشش آمده بود. همینطور میتوان بنای یادبودی از او را در قسمتی از پارک دید. به طور کلی پارک جنگلی کیرازلی دارای 47 هکتار مساحت می باشد و بین دیگر جنگل های استانبول یکی از زیباترین هاست. اگر در سفرتان به استانبول از زندگی شهری، ترافیک و دود و آلودگی خسته شدید، به پارک جنگلی کیرازلی پناه آورده در یکی از کلبه های جنگی این پارک به مدت چند روز اقامت کنید. اقامت در این پارک جنگلی زیبا با صدای پرندگان، ساعت ها پیاده روی و ورزش کردن در هوای آزاد بین درخت ها و در جاده های جنگلی همراه بوده که از مه پر شده اند. 

پارک جنگلی کیرازلی استانبول

امکانات رفاهی و دیگر قسمت های این پارک جنگلی

وجود آلاچیق ها و نیمکت هایی در این پارک این امکان را به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میدهند تا برای مدت زمانی همراه با دوستان و یا خانواده خود در فضای مناسبی از این پارک برای چند ساعتی اقامت کنند. همینطور برای راحتی بیشتر ان ها امکانات رفاهی دیگری مثل رستوران و کافی شاپ، پارکینگ، ایستگاه اطلاعات، ایستگاه پلیس، سوپرمارکت، پیست دوچرخه سواری، کرایه اسب، اسباب بازی و محل بازی برای کودکان ارائه شده اند. 

امکانات رفاهی و دیگر قسمت های این پارک جنگلی

اکوسیستم پارک جنگلی کیرازلی استانبول

در طول گشت و گذار و یا اقامتتان در این پارک جنگی استانبول ممکن است با موجودات و گیاهان مختلفی روبرو شوید. نکته ای که باید در مورد این موجودات و گیاهان رعایت کنید این است که نباید به آن ها دست بزنید! از مهم ترین موجوداتی که در پارک جنگلی کیرازلی زندگی می کنند، میتوان به مار ابی، گراز، خرگوش، لاک پشت، روباه، گراز وحشی، تیهو و سنجاب، عقاب، شانه به سر، اردک، مرغابی، کلاغ و دیگر خزندگان اشاره کرد. از درختان نیز انواع الوی وحشی، گلابی وحشی، تمشک، انواع قارچ و شاه بلوط، بلوط طلایی، انواع توت و ... را نام برد.  

اکوسیستم پارک جنگلی کیرازلی استانبول

دسترسی های نزدیک به پارک جنگلی کیرازلی

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای ورود به این پارک استانبول باید مبلغ ده دلار به عنوان ورودیه پرداخت کنند. پارک جنگلی کیرازلی در منطقه ایوب و در قسمت شمالی استانبول قرار گرفته است. این پارک جنگلی در مسیر جااده بین شهری باپه کوی می باشد بنابراین نزدیکترین شهر به این جنگل شهرک مسکونی معمار سینان است. بعد از عبور از این شهر و طی کردن چند کیلومتر میتوان پارک جنگلی کیرازلی را دید.