پارک جنگلی آیوات استانبول : این پارک جنگلی ترکیه در یک منطقه در قسمت شمالی شهر استانبول قرار داشته و دارای پنجاه هکتار مساحت می باشد. پارک جنگلی آیوات سال 2011 افتتاح شد و برای بازدید و استفاده عموم و توریست های تور استانبول باز شد. آیوات در اصل یک پارک ملی تحت حفاظت در شهر استانبول بوده و از ان محافظت های بسیار می شود تا اتفاقی برای حیات وحش و حیواناتی که در آن زندگی می کنند نیافتد. این پارک جنگلی، به خاطر داشتن درختان بسیار، هر موقع سال سرسبز و زیباست و میتوان صدای آب رود و جوی هایی که از بین درختان میگذرند را شنید. این صدای آب که با صدای پرندگان این پارک ترکیب می شوند باعث روان درمانی و تازه شدن روح می شوند. توریست ها و گردشگرانی که دوست دارند نزدیک به این پارک ملی اقامت داشته باشند، میتوان به آن ها شهرک گوکتورک که در قسمت جنوبی این پارک قرار دارد را پیشنهاد کرد. علاوه بر اینها، توریست ها و گردشگران حین بازدید از این پارک میتوانند از دیگر جاذبه های تاریخی و تجاری شهر نزدیک به پارک جنگلی آیوات نیز دیدن کنند. 

پارک جنگلی آیوات استانبول

خدمات پارک جنگلی آیوات استانبول

این پارک جنگلی، قسمت از بافت طبیعی و جنگل بلگراد در قسمت شمالی شهر استانبول می باشد. بعد از اینکه استقبال مردم و توریست و گردشگران تور لحظه آخری استانبول از این پارک جنگلی بیشتر شد، امکانات و خدمات بسیار خوبی هم به ان اضافه شد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد، با لست تورز همراه باشید.

  • ایستگاه انتظامی و امنیتی و اطلاعات برای امنیت بهتر و بیشتر پارک 
  • سرویس‌ های بهداشتی
  • مبلمان جنگلی مثل آلاچیق و نیمکت
  • مسیر دوچرخه‌ سواری
  • پارکینگ

خدمات پارک جنگلی آیوات استانبول

امکانات تفریحی پارک جنگلی آیوات

علاوه بر خدمات ضروری و خوبی که در این پارک ارائه شده، یکسری امکانات تفریحی هم ارائه شده تا توریست های بیشتری برای خود جذب کند. این امکانات تفریحی شامل اسب سواری، دوچرخه سواری، پیاده روی، پیک نیک برپا کردن و ... می باشند. 

امکانات تفریحی پارک جنگلی آیوات

هزینه ورودی و دسترسی های نزدیک به پارک جنگلی آیوات استانبول

برای دسترسی به این پارک که در قسمت شمالی شهر استانبول قرار دارد، باید از سمت جاده HasdaHemerburguz مسیر را شروع کرده و بعد از گذشتن از شهرک معمار سینان وارد جاده داوود پاشا شوید. سپس با کمی پیاده روی و به این پارک خواهید رسید. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای ورود به پارک جنگلی آیوات باید مبلغ ده دلار به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنند.