پارک بتانیک استانبول : یکی از جاذبه های طبیعی استانبول، پارک بتانیک در منطقه بایرام اوغلو داریجا می باشد. این پارک درست بین بزرگراه ها و ساختمان ها مرتفع شهر ساخته شده و یکی از بهترین پارک های شهر استانبول می باشد. پارک بتانیک استانبول با محیط آرام و جذابی که داشته هر روز بعد از ظهر بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول را از دل هیاهو و دود و دم شهر بیرون کشیده و به سمت خود جذب می کند. پارک بتانیک به طور کلی 35 هکتار مساحت داشته و تقریبا پانصد درخت دارد. درخت کاری و نهال کاری در این پارک از سال 1995 شروع شده و سپس خود پارک نیز در سال 2002 افتتاح شده است. پارک بتانیک باغ بزرگی از انواع پرندگان و گیاهان دارد که در ادامه بیشتر به ان ها میپردازیم. 

پارک بتانیک استانبول

جاذبه های پارک بتانیک استانبول

همانطور که گفته شد، پارک بتانیک استانبول دارای باغ بسیار بزرگی از انواع و اقسام پرندگاه و گیاهان مختلف بوده که هرکدام از نقاط مختلف دنیا جمع آوری شده اند. جدا از این باغ، بتانیک دریاچه های بسیاری هم داشته چشم اندازهای زیبایی ایجاد کرده اند و برای عکاسی بسیار مناسب هستند. همچنین رودخانه ای هم درست از وسط این پارک می گذرد. 

جاذبه های پارک بتانیک استانبول

امکانات تفریحی و خدمات رفاهی پارک بتانیک استانبول

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول همراه با خانواده خود در این پارک اوقات بسیار خوشی را خواهند گذراند چرا که پارک بتانیک یکی از زیباترین و جذاب ترین پارک های شهر استانبول می باشد. این پارک شباهت بسیار زیادی با پارک ملت مشهد دارد. امکانات و خدماتی در این پارک ارائه شده شامل رستوران ها و کافه های مختلف، اسباب و وسایل بازی برای کودکان، وسایل ورزشی و ... می باشند. 

امکانات تفریحی و خدمات رفاهی پارک بتانیک استانبول

دسترسی های نزدیک به پارک بتانیک استانبول

پارک بتانیک از شهر استانبول 38 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای رسیدن به این پارک باید یا راه بلوار گونش و یا آتاشهیر را انتخاب کنند. فاصله بین این دو ورودی پارک نیز تقریبا چهار کیلومتر می باشد.