ویدئو ساخت استادیوم مرسدس بنز که در طول 39 ماه انجام شد: استادیوم جدید مرسدس بنز که به تازگی ساخته شده، گنجایش حضور 83 هزار (در راحت‌ترین وضعیت 71 هزار نفر) تماشاگر را در خود دارد و ساخت آن حدود 39 ماه به طول انجامیده که شما می‌توانید روند ساخت آن را در طول 2 دقیقه در یک ویدئو 4k ببینید.
این استادیوم یکی از برجسته ترین استادیوم‌های ساخته شده در جهان است و این ویدئو نشان می‌دهد که چقدر کار برای ساخت آن انجام شده است. این استادیوم در واقع خانه جدید تیم فوتبال (فوتبال آمریکایی) Atlanta Falcons NFL و همچنین خانه تیم فوتبال Atlanta United FC خواهد بود. نمای بیرونی استادیوم با طراحی مثلثی شکل ساخته شده با ورق‌های فولادی بزرگ نمای فضایی را به تصویر می‌کشد که 26 تن فولاد در ساخت این دیواره‌های بیرونی استفاده شده است. سقف کشویی زیبا و متحرک این استادیوم باز و بسته می‌شود، هرچند که گفته می‌شود این سقف 100% آماده نیست اما هنوز کلارایی لازم را دارد.

استادیوم مرسدس بنز


پیشنهاد طراحی سقف که برنده شد توسط شرکت HOK ارائه شد که از 8 تکیه باز شونده با الهام از پرهای پرندگان ساخته شده است. نمای خاص بیرونی استادیوم فضای خاصی به شهر آتلانتا داده است و در خط افق شهری کاملاً واضح دیده می‌شود و
said Bill Johnson, درباره طراحی سقف می‌گوید: من ابتدا تصور کردم که یک ستون نور (CIRCLE) نور در مرکز زمین ظاهر می‌شود و آرام آرام مانند یک اسپات لایت (نور افکن) وسیع‌تر مشود و به این ترتیب نور وارد زمین می‌شود. مانند Pantheon رم باستان. شرکت طراح استادیوم در کل طراحی خود برای جذب و پشتیبانی از انرژی از پنل های خورشیدی در ساخت آن استفاده کرده است.

استادیوم مرسدس بنز
9