وضعیت آب و هوایی شهر مادرید : شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا، به طور کلی و در طول سال دارای آب و هوای خشک است. درجه حرارت این شهر در فصل تابستان و فصل زمستان بسیار متفاوت می باشد. این شهر بین ماه های می و جولای اب و هوای لذتبخش و گرمی داشته و متوسط دما بین بیست تا 32 درجه سانتی گراد خواهد بود. آخر ماه جولای و آگوست، به این درجه حرارت افزوده شده تا حدی که به چهل درجه سانتی گراد نیز می رسد. اما این درجه حرارت برای توریست ها و گردشگران تور اروپا قابل تحمل بوده چرا که رطوبت پایین است. ماه های زمستانی مادرید، یعنی نوامبر و دسامبر نیز درجه حرارت به نه درجه سانتی گراد خواهد رسید. مادرید دارای هر دو آب و هوای مدیترانه ای و قاره ای می باشد. با اینکه آب و هوای معتدلی در هیچ دوره از آن وجود نداشته ولی سال به چهار فصل در این شهر تقسیم می شود. 

فصل تابستان مادرید

توریست ها و گردشگران تور اسپانیا که گرمایی هستند و دوست ندارند تعطیلات خود را زیر نور آفتاب سوزان بگذرانند، فصل تابستان را برای سفر به شهر مادرید انتخاب نکنند. مادرید با اینکه شب های تابستانی خنکی داشته اما چهارمین شهر گرم اروپا در این فصل است. حتی ممکن است دمای هوا در این شهر به چهل درجه سانتی گرد رسیده و در پی آن بسیاری از بازارها بسته شوند. اما با این وجود پیشنهاد ما برای توریست ها و گردشگرانی ک قصد سفر به مادرید در این فصل را دارند این است که ماه ژوئن را انتخاب کنند. ماه ژوئن مادرید مملو از شب زنده دارای ها بوده و دمای هوا حداقل پانزده درجه تا حداکثر 27 درجه سانتیگراد می باشد. 

فصل تابستان مادرید

فصل پاييز مادرید

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا میتوانند بسیاری از فعالیت ها و فستیوال های فرهنگی مادرید را در فصل پاییز تماشا کنند. این فصل درست با شروع سال تحصیلی و برگشت به کار بعد از تعطیلات تابستانی شروع می شود. 

فصل پاييز مادرید

زمستان در مادرید

فصل زمستان، شهر مادرید زیباترین آسمان ابی به همراه لکه های سفید ابرهای سبک دارد. هوای کوهستانی نیز شهر را تازه نگه داشته و خیابان ها مملو از مردم می شوند. پایین ترین دما در فصل زمستان در شهر مادرید دو درجه سانتی گراد و بالاترین نه درجه سانتی گراد در ماه های دسامبر و ژانویه خواهد بود. 

زمستان در مادرید

فصل بهار مادرید

فصل بهار که بعد از فصل زمستان شروع می شود، آب و هوای معتدل تری برای توریست ها و گردشگران دارد. مادرید در فصل بهار روزها بیشتر از هفت ساعت به شهر تابیده و همینطور شب ها نیز خنک شده و دمای هوا به سختی به بیشتر از ده درجه سانتیگراد میرسد. 

فصل بهار مادرید

ماه مارس تا می، سپتامبر و اکتبر، فصل میانه مادرید

بهترین زمان برای سفر به شهر مادرید نیمه دوم مه می و نیمه دوم ماه سپتامبر است. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا این فصل از سال را دوست دارند در شهر مادرید اسپانیا بگذرانند. 

ماه مارس تا می، سپتامبر و اکتبر، فصل میانه مادرید

نوامبر تا فوریه، به غیر از تعطیلات کریسمس، فصل خلوت مادرید

زمستان به جز روزهایی تعطیلی کریسمس، از ماه نوامبر تا فوریه فصل خلوتی برای مادرید می باشد. در این فصل توریست ها و گردشگران توجه کمتری به این شهر کرده و همینطور هزینه اقامت نیز بسیار پایین می آید. در این زمان توریست ها وگردشگران تور ارزان اروپا میتوانند بدون مواجه با شلوغی و ازدیاد از دیگر جاذبه های شهر دیدن کنند. با اینکه آب و هوای مادرید در این فصل کمی سرد بوده اما اغلب خورشید در حال تابیدن به شهر است. 

نوامبر تا فوریه، به غیر از تعطیلات کریسمس، فصل خلوت مادرید

بهترین زمان برای سفر به مادرید

زمانی که ما به توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا پیشنهاد می کنیم تا به مادرید سفر کنند، دو ماه می و اکتبر هستند. این دو ماه بهترین ماه های سال برای سفر به مادرید است چرا که در این ماه می گرمای شدید تابستان همچنان شروع نشده و جمعیت توریست ها و گردشگران نیز بسیار کمتر است. ماه اکتبر نیز بچه ها به مدرسه بازگشته و بنابراین جمعیت توریست ها بسیار کمتر خواهد شد و شهر کم کم و به خنکی می رود. همینطور در این ماه شهر مادرید ممبو از برگ های زرد و نارجی شده و تمام پارک ها پوشش طلایی رنگ به خود خواهند گرفت. 

بهترین زمان برای سفر به مادرید