واحد پول اسپانیا : بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا در سفر خود به کشور اسپانیا با مشکل اینکه واحد پول رایج در این کشور به چه صورت بوده، روبرو هستند. واحد پول این کشور مثل تمام کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند، یورو می باشد. کشورهای دیگری هم مثل آلمان، اتریش، فرانسه، یونان، بلژیک، فنلاند، لوگزامبورگ، ایتالیا و هلند نیز از واحد پولی یورو استفاده می کنند. تمام چک های مسافرانی را میتوان در هر بانکی در اسپانیا تبدیل کرد اما برای اینکار باید به اداره های خاصی در دفترها و یا شعب دیگر از هر بانک رجوع کنید. واحد پولی اسپانیا قبل از یورو، پستا بود اما مثل دیگر کشورهای اروپایی، از سال 2002 یورو را واحد پول این کشور اعلام کردند. 

واحد پول اسپانیا

روش پیشنهادی ما برای توریست ها و گردشگران تور اسپانیا برای پرداخت هزینه ها، استفاده از کارت اعتباری است. در سفرتان نه تنها به اسپانیا بلکه هر کشور دیگری، باید از مدار هزینه های بانکی برای انجام هر داد و ستدی مطلع باشید. در این کشور ویزا، مستر کارت، اکپرس آمریکایی و کارت های کلوپ داینر در بیشتر موسسه های تجاری قابل قبول می باشد. شهرهای بزرگ اسپانیا دارای دفاتر بسیاری برای تبادل ارز به صورت جدا هستند که پول نقد و در بعضی موارد چک های مسافرتی را عوض می کنند. این دفاتر معمولا به خاطر این داد و ستد اقدام به دریافت کمیسیون می کنند. 

واحد پول اسپانیا

مکان هایی در اسپانیا که میتوان پول رایج خارجی را تعویض کرد

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا از تمام دفاتر بانکی موجود در اسپانیا این خدمات را در اختیار داشته باشند. این سرویس از روز دوشنبه تا شنبه از ساعت هشت تا دو بعد از ظهر (به جز ماه ژوئن تا آخر ماه سپتامبر) به عموم مردم ارائه می شود. همینطور این سرویس در تمام فروشگاه های تبادل ارز در شهرهای مهم اسپانیا و نیز هتل ها و آژانس های مسافرتی ارائه می شوند. 

مکان هایی در اسپانیا که میتوان پول رایج خارجی را تعویض کرد

روش های دیگر برای پرداخت هزینه ها در کشور اسپانیا

از طریق کارت اعتباری

توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا میتوانند با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی که شناخته شده هستند، از بسیاری از فروشگاه های کشور اسپانیا خرید کنند. برای راهنمایی دقیق و بهتر توریست ها و گردشگران بر سر در ورودی موسسه ها، علامت هایی وجود دارند که نشان دهنده امکان برقراری ارتباط با کارت های اعتباری بین المللی را دارند. زمانی که قصد پرداخت وجه از کارت های اعتباری بین المللی را دارید، باید کارت شناسایی و یا پاسپورت خود را متصدی موسسه نشان دهید. 

از طریق کارت اعتباری

از طریق چک های مسافرتی

همینطور یک روش دیگر پرداخت هزینه ها در این کشور برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا از طریق چک های مسافرتی است. توریست ها و گردشگران میتوانند در بسیاری از رستوران ها، فروشگاه ها و هتل ها چک های مسافرتی به همراه پاسپورت خود ارائه دهند. 

از طریق چک های مسافرتی