هفت کشور کوچک اروپایی را تنها در یک روز ببینید : اروپا کشورهای بسیاری داشته که هرکدام از آن ها دارای فرهنگ های مختلف و دنیایی جدید هستند. توریست ها و گردشگران برای بازدید از شهرهای زیبا و فوق العاده این کشورهای اروپایی، وقت زیادی صرف می کنند. اما آیا تابحال به ذهنتان خطور کرده است که در قاره اروپا، بین این کشورها، کشورهای دیگر هم هستند که به قدری کوچک اند که میتوان تمام آن را کلا در یک روز دید؟ اگر علاقه مند به شناخت و یا سفر با تور اروپا به این کشورهای کوچک هستید، همراه لست تورز باشید.

کشور سن مارینو

یکی از زیباترین نقاط دنیا در قاره اروپا، کشور سن مارینو است. این کشور زیبا دارای سه قلعه دیدنی بوده که روی کوه تیتانو می باشند. برج های این قلعه ها، آنقدر بلند هستند که بتوان از روی آن ها تمام مناظر اطراف را دید. سن ماریو نیز مثل واتیکان، به صورت کامل توسط ایتالیا احاطه شده و بازدید کردن از آن سخت بوده و یک روز وقت می برد. این کشور، خیابان های پیچ در پیچ و باریکی داشته که برای قدم زدن و پرسه زدن های شبانه بسیار مناسب و دلپذیر است. با بازدید یک روزه از این کشور، در بدو ورود، پاسپورتتان مهر خواهد خورد.

کشور سن مارینو

کشور لیختن اشتاین

این کشور بین کشورهای سوئیس و اتریش و بین کوه های آلپ قرار دارد. در بازدید از کشور لیختن اشتاین میتوان زیباترین مناظر را بین کوه های آلپ دید. لیختن اشتاین هرچند کشور کوچکی محسوب شود اما برای اسکی کردن یکی از بهترین مقصدها بوده و هزینه اسکی بازی در آن از کشورهای همسایه اش کمتر است. به همین خاطر بیشتر توریست ها و گردشگران تور اتریش برای اسکی به لیختن سفر می کنند. تنها مشکلی که این کشور داشته، نداشتن یک فرودگاه است. به همین خاطر توریست ها و گردشگران باید از فرودگاه زوریخ سوئیس به این کشور برسند. لیختن اشتاین توسط شاهزاده ها اداره می شود.

کشور لیختن اشتاین

جزیره مالتا

مالتا کشوری جزیره ای بوده که در دریای مدیترانه قرار دارد. مالتا، گزو و کومینو سه جزیره اصلی این کشور بوده که به طور کلی جمهوری مالتا را تشکیل میدهند. این کشور کوچک و دوست داشتنی تنها 450000 نفر جمعیت داشته و با این تراکم جمعیت، جزو کم جمعیت ترین کشورهای دنیاست. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به این جزیره سفر می کنند و زیر نور آفتاب در سواحل جذاب آن استراحت می کنند.

جزیره مالتا

کشور آندورا

یکی از مواردی که کشور آندورا را بین توریست ها و گردشگران سراسر جهان محبوب کرده، ریزورت های اسکی و تفریحات مختلف در دل کوه است. توریست ها و گردشگران تور اسپانیا و یا فرانسه نیز میتوانند سفر یک روزه ای به کشور کوچک آندورا داشته باشند.

کشور آندورا‎

کشور لوگزامبورگ

لوگزامبورگ تاکنون موفق به تسخیر قلب بسیاری از توریست ها و گردشگران دنیا شده است. این کشور که پایتختی هم به همین نام داشته، خیابان های زیبا و رومانتیکی برای پیاده روی و قدم دارد. بسیاری از توریست ها عاشق خیابان ها و کوچه های این کشور هستند. همینطور میتوان در بازدید از کشور لوگزامبورگ، بناهای تاریخی این منطقه مثل قلعه ویاندن را هم دید.

کشور لوگزامبورگ

کشور موناکو

دومین کشور کوچک دنیا، کشور موناکو است. این کشور هرچقدر کوچک باشد، اما در یکی از گرانترین کشورهای دنیاست. اگر برای سفر خود پول زیادی میخواهید خرج کنید، سفری یک روزه به این کشور کوچک داشته باشید. این کشور کوچک محل زندگی بسیاری از میلیونر ها بوده و همینطور از سه طرف با کشور فرانسه هم مرز است. بنابراین توریست ها و گردشگران تور فرانسه هم میتوانند به راحتی سفری یک روزه اما لوکس و گران را در موناکو بگذارنند.

کشور موناکو

کشور واتیکان

و اما میرسیم به کوچک ترین کشور جهان که آن را به اسم چشم مقدس می شناسند. واتیکان در رم، کوچک ترین کشور دنیاست اما سالانه پذیرای بسیاری از توریست ها و گردشگران سراسر جهان است. داشتن سفر یک روزه به این کشور بسیار راحت بوده و شما میتوانید به راحتی از آن دیدن کنید. معمولا صف خرید بلیط جاذبه های این کشور کوچک بسیار طولانی است.

کشور واتیکان