هفت دلیلی که شما را عاشق استانبول می کند : زمانی که به استانبول سفر می کنید، شروع به رویاپردازی کرده و حس می کنید در بهترین نقطه دنیا قرار دارید. ویژگی های منحصربفرد این شهر ذاتی بوده و با فضای فوق العاده و جاذبه هایی که دارد، شما را جادو کرده و عاشق خودش می کند. بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که به یکبار به این شهر سفر کرده اند، عاشق آن شده اند و حتی بعضی از آن ها خواستار زندگی در آن شدند. اما چرا ؟ مگر این شهر چه چیزهایی دارد که اینگونه توریست ها و گردشگران را شیفه خود می کند ؟ در ادامه برای شما هفت دلیلی که شما را عاشق استانبول می کند را توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید. 

خیابان های سرسبز و پر از گل لاله استانبول

در استانبول هر مکانی که کمی سرسبز بوده و علف دارد، به زیباترین شکل ممکن تزئین و دکور شده است. همین موضوع به این کوچکی نشان میدهد که مردم استانبول و مسئولین به کوچک ترین و ریزترین نکات هم توجه می کنند. همینطور استانبول برگزار کننده بزرگ ترین جنشواره لاله در دنیا در پارک امیرگان می باشد. هر ماه آپریل این پارک مملو از گل های لاله رنگارنگ می شود. 

خیابان های سرسبز و پر از گل لاله استانبول

خدمه مهربان رستوران ها و کافه ها در استانبول

اگر یکبار هم به استانبول سفر کرده باشید، تحت تاثیر برخورد فوق العاده خدمه رستوران ها و کافه های در این شهر قرار گرفته اید. اگر به یک رستوران و یا کافه در استانبول بروید، خدمه آن، آنقدر با احترام با شما برخورد می کنند که باورتان نمی شود! نه تنها در رستوران ها و کافه ها، بلکه در فروشگاه ها نیز خدمه به خریداران و مشتریان احترام بسیار می گذارند. 

خدمه مهربان رستوران ها و کافه ها در استانبول

فن چانه زنی در استانبول

یکی از کارهایی که توریست ها و گردشگران تور استانبول دوست دارند در این شهر انجام دهند، چانه زنی است. اگر هم اینکار را دوست نداشته و یا بلد نباشید هم ناخودآگاه در بازارهای محلی این شهر به خوبی یاد میگیرید که چطور چانه بزنید. اگر بلد نیستید به خوبی چانه بزنید، تنها کافیست سری به بازار بزرگ استانبول بزنید. در این بازار میتوان دید که مردم چگونه با فروشندگاه چانه میزنند و کالای خود را قیمت پایین تر میخرند. 

فن چانه زنی در استانبول

دسرهای ترکی وسوسه انگیز

دسرهای ترکی قطعا خوشمزه ترین دسرهایی خواهد بود که تاکنون خورده اید. حتما در سفر خود به استانبول دسرهایی مثل باقلوا، بورک و ... را در استانبول امتحان کنید. دسرهای ترکی آنقدر خوشمزه و شیرین هستند که نمیتوانید دست از خوردن آن ها بکشید. 

دسرهای ترکی وسوسه انگیز

تنگه بسفر، نقطه اتصال اروپا و آسیای استانبول

از مهم ترین جاذبه های استانبول که باید توریست ها و گردشگران حتما از آن دیدن کنند، تنگه و پل بسفر است. درواقع پلی که روی این تنگه قرار داشته وظیفه مهمی داشته و استانبول را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می کند. چه در حال پیاده در کنار این تنگه باشید و یا روی آب های آن روی کشتی کروز، قول میدهیم برایتان لذت بخش خواهد بود. اما اگر میخواهید تمام این تنگه را بگردید، به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول پیشنهاد می کنیم که تور کشتی کروز را انتخاب کنند. این تورها هم روز و هم شب برگزار می شوند. بهترین زمان برای رزرو تور کشتی کروز روی تنگه بسفر، شب هاست. شب ها از روی کشتی کروز در تنگه بسفر جاذبه هایی مثل کاخ دولماباغچه با نورپردازی فوق العاده اش می درخشد و بسیار تماشایی است. بسیاری از مردم استانبول برای رسیدن به محل کار خود از قایق ها و کشتی های این تنگه استفاده می کننند. 

تنگه بسفر، نقطه اتصال اروپا و آسیای استانبول

مساجد باشکوه استانبول

استانبول منبع مساجد تاریخی و دیدنی در دنیاست. مساجد باشکوه و فوق العاده دیدنی این شهر بیشتر در دوره امپراتوری استانبول ساخته شده اند و کلمه حیرت انگیز واقعا برای آن ها کم است! از جمله معروف ترین این مساجد سلطان احمد بوده که آن را با اسم مسجد آبی می شناسند. این مسجد به خاطر معماری و شش مناره زیبایش در استانبول بسیار معروف است. از دیگر مسجدهای معروف استانبول، مسجد سلیمیه است. مسجد سلیمیه معماری بسیار زیبا و جذابی داشته و میتوان داخل آن لاله برعکسی را دید. این لاله براساس افسانه ها اگر توسط کسی لمس شود، آروزی او را برآورده می کند. 

مساجد باشکوه استانبول

گربه های استانبولی

شاید بگویید گربه ها که جزو جذابیت های یک شهر به حساب نمی آیند، اما باید بگوییم که گربه های استانبول چرا! این گربه ها آنقدر دوست داشتنی و بامزه هستند که میتوانند توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول را ساعت ها به خود سرگرم کنند. 

گربه های استانبولی