هفت خواهر مسکو روسیه : خواهران استالین، هفت آسمان خراش بلند در شهر مسکو روسیه بوده که از نظر شکل ظاهری و معماری، شبیه به هم هستند. این هفت آسمان خراش باعظمت بین روس ها، به برج های استالینی معروف است. استالین، ژنرال معروف در سال 1947، در شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی، دستور ساخت این برج ها را به تصویب رساند و قصد داشت تا تمام هزینه های اولیه پروژه را خود بپردازد! هدف استالین از ساخت این برج ها، جشن گرفتن هشتصدمین سال احداث مسکو، در سال 1947 بوده. البته اگر در مسکو از هرکس بپرسید، به شما میگویند این مجموعه شامل هشت برج است، اما هشتمین برج از این مجموعه، به خاطر مرگ استالین در سال 1953 دیگر ساخته نشد. این برج نیمه کاره در محله کیتای گوراد قرار داشت.

اکنون برج های استالین عبارتند از :

  • برج اصلی دانشگاه دولتی مسکو

ساخت این دانشگاه دولتی مسکو، روی بلندترین تپه های مسکو، وارابیف از سال 1949 تا 1953 به طول انجامیده. دلیل آن که چرا این دانشگاه را روی بلندترین نقطه از شهر مسکو ساخته اند، نشان دهنده بالا بودن جایگاه علم است. برج دولتی دانشگاه دولتی مسکو که حاصل معماری یافن و رودنف، از معروف ترین معماران بوده، شبیه به کاخ شوراها می باشد. این ساختمان به جز قرار داشتن روی بلندترین تپه، 235 متر ارتفاع دارد.

برج اصلی دانشگاه دولتی مسکو

  • برج اداری مسکونی برج دوشکین نزدیک دروازه‌های سرخ

یکی از دیدنی ترین خواهران استالین برای توریست ها و گردشگران تور روسیه، برج دوشکین است. این برج بالای ایستگاه مترو قرار داشته. داخل این برج برای آنکه آب های معلق ریزش نداشته باشند، از فناوری دستگاه فریز، که تاکنون از آن در هیچ کجای جهان دیده نشده، استفاده شده است.

برج اداری مسکونی برج دوشکین نزدیک دروازه‌های سرخ

  • برج وزارت خارجه روسیه

برج وزارت خارجه روسیه

  • برج مسکونی در میدان کودرینسکایا

برج مسکونی در میدان کودرینسکایا

  • برج مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا

برج مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا

  • هتل اوکراین مسکو

هتل اوکراین مسکو

  • هتل لنین‌گراد مسکو

هتل لنین‌گراد مسکو

به صورت کلی، این هفت برج بلند، روی هفت تپه بلند قرار داشته و شاید بتوان گفت بیشتر از ده ها هزار مهندس، معمار، کارگر و حتی زندانیان و .. برای ساخت هفت بنا کمک کرده اند.