نکاتی که باید درباره رفتن و زندگی در استانبول بدانید: رفتن به یک کشور دیگر برای کار و زندگی همیشه کاری چالش‌ برانگیز است، حالا اگر شما تصمیم گرفته‌اید برای اولین بار به ترکیه و استانبول سفر کنید و در آنجا زندگی کنید لازم است نکات مهمی را درباره این شهر بدانید. در این مطلب از لست تورز نکات لازم برای اقامت در ترکیه را خواهیم گفت.

مجوز کار و اقامت در ترکیه

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که در ترکیه زندگی کنید شما باید از نزدیک‌ترین سفارت به خودتان مجوز کار و ویزا را دریافت کنید. شما می‌توانید اسناد و مدارک مورد نیاز و همچنین هزینه‌های لازم برای دریافت مجوز را به سفارت ترکیه تحویل بدهید. در مرحله اول یک ویزای کار 1 ساله به شما داده می‌شود که می‌توانید آن را سه بار دیگر به صورت 1 ساله تمدید کنید. بعد از گذراندن 5 سال زندگی و کار به صورت خود اشتغالی در ترکیه می‌توانید برای دریافت ویزای کار بلند مدت اقدام کنید. پس از ورود به ترکیه باید شما به دفتر پلیس محلی مراجعه کنید تا بتوانید مجوزهای کار خود را دریافت کنید. اگر کارفرمای شما مجوزهای شمارا نگرفته است باید ظرف مدت 30 روز برای انجام این کار حتماً اقدام کنید.

تور استانبول

محل اسکان

پیدا کردن یک آپارتمان در استانبول برای سکونت شما یک قدم بسیار مهم محسوب می‌شود. شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک استفاده کنید تا با دیگر مهاجرانی که در ترکیه زندگی می‌کنند آشنا شوید و شاید بتوانید از بین آن‌ها برای خود هم خانه پیدا کنید. همچنین می‌توانید به معروف‌ترین وب سایت‌های محلی به نام Hürriyet Emlak و Sahibinden سری بزنید تا در آن‌ها شاید بتوانید آپارتمان مورد نظر خود را پیدا کنید.

تور ترکیه

بهترین محله برای زندگی در ترکیه

در استانبول مانند همه شهرهای جهان، محله‌های مختلفی وجود دارد. محله‌ی جوانان، دانشجویان، ثروتمند و ...
شما قبل از گرفتن خانه در یک محله باید خوب درباره وضعیت آنجا تحقیق کنید و فاکتورهای مانند هزینه، نزدیکی به محل کار، حمل و نقل و وضعیت اجتماعی آن محل را در نظر بگیرید. شما می‌توانید به محل‌ها جوان پسندی چون Galata و Cihangir، Beşiktaş یا محله‌های پرجمعیتی چون Etiler و Arnavutköy بسته به شرایط خود انتخاب کنید.
اگر شما به بخش آسیایی استانبول علاقه‌مند هستید، از آپارتمان‌های موجود در Kadıköy، به ویژه Moda، که جز بهترین بخش‌های آسیایی است یک خانه مناسب را انتخاب کنید.

اقامت در ترکیه

پیدا کردن اطلاعات کافی

به جز گروه‌های موجود در فیس بوک، جوامع دیگری از مهاجران هستند که با یکدیگر در ارتباط هستند و اطلاعات مهتری را درباره زندگی در استانبول در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند. همچنین مجله‌های انگلیسی زبانی وجود دارند که بهترین منبع برای دریافت اطلاعات کامل زندگی در استانبول مانند کافه‌ها، رستوران و رویدادهای و.... مطلع شوید.اگر علاقمند به تور استانبول لست تورز میباشید روی تور استانبول کلیک کنید