نقشه تراموا استانبول : استانبول به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که داشته مثل وجود موانع طبیعی همچون خلیج طلایی و آبراه بسفر به سه قسمت تقسیم شده. قسمت اروپایی استانبول در 2 طرف خلیج طلایی قرار داشته که با سه پل معروف گالاتای به هم متصل شده اند و دو قسمت اروپایی و آسیایی را که با پل بوغاز به هم وصل شده اند را از هم جدا کرده است. به همین خاطر استانبول سیستم حمل و نقل دریایی و زمینی متنوع ترامواهای قدیمی خطوط زیرزمینی مترو، اتوبوس ها و ... دارد. تمام این وسایل حمل و نقل زمینی و دریایی، گوشه و کنار استانبول را پوشش داده و به جاذبه های گردشگری، مراکز تجاری و تفریحی بسیار نزدیک هستند. شما میتوانید با داشتن نقشه مربوط به هر وسیله حمل و نقل، به راحتی در شهر در حال رفت و آمد و گردش باشید. در این مقاله نقشه تراموا استانبول، مسیر و ایستگاه های مهم آن را بررسی می کنیم.

نقشه تراموا استانبول

تراموا استانبول

یکی از قدیمی ترین وسایل حمل و نقل و البته محبوب استانبول، ترامواها هستند. دلیل محبوبیت آن ها هم این است که از وسط خیابان ها گذشته و سرعتی نه به تندی مترو و نه به کندی اتوبوس دارد. این ترامواها، این امکان را به توریست ها و گردشگران تور استانبول میدهند تا شهر را در حین حرکت ببینند و در طول مسیر سرگرم شوند. تراموا استانبول مسیرهای خوبی داشته و ایستگاه هایی در موقعیت مکانی مناسب دارد. نقطه شروع تراموا از اسکله کاباتاش بوده و تا منطقه باجیلار پیش میرود.

تراموا استانبول

مسیر و ایستگاه های مهم تراموا استانبول

تراموا از اسکله کاباتش شروع شده و در مسیر خود اول به ایستگاه اسکله امینونو سپس از مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد، بازار سرپوشیده و میدان آکسارای گذشته و به خیابان های استانبول میرسد. بعد از آن، از منطقه زیتون برنو، مرتر و گونگورن گذشته تا به محله باجیلار برسد. ایستگاه اسکله امینونو به مترو مارمارای دسترسی دارد. ایستگاه سلطان محمد نیز نزدیک به جاذبه های گردشگری مثل مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد است. سومین ایستگاه مهم تراموا، ایستگاه سلطان احمد است. این ایستگاه نیز دسترسی راحتی به مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد داشته. ایستگاه کاپالی چارشی توریست ها و گردشگران تور استانبول را به کنار بازار بزرگ استانبول میرساند. ایستگاه آکسارای نیز شما را به محله آکسارای و ایستگاه یوسوف پاشا شما را به خط مترو ام یک برای فرودگاه میرساند

مسیر و ایستگاه های مهم تراموا استانبول