مینیاتور پارک استانبول : مینیاتور بیشتر یک شهری مینیاتوری است که با ماکت ها مقاوم با تکنولوژی بسیاری خاص و در فضای آزاد ساخته شده است. این پارک شصت هزار متر مساحت داشته و پانزده هزار متر از آن قسمت ماکت، چهل هزار متر برای فضای سبز، سه هزار متر برای فضای سربسته، دو هزار متر برای استخر و پارکینگ اختصاص داده شده. ساخت این پارک شگفت انگیز و جالب 22 ماه به طول انجامید و اکنون این پارک نیز یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری برای توریست های تور استانبول است. پارک مینیاتور در سطح جهانی به خاطر مدت زمان ساخته شده و مساحتی که داشته رتبه جهانی بدست آورده و درواقع اولین شهر مینیاتوری در دنیاست. پیش از این مینیاتور پارک حدود 105 تا آثار تاریخی در خود داشت که اکنون هرکدام از آنها بیرون از ترکیه هستند. شهر مینیاتوری، همان شهر استانبول در ابعاد کوچک تر است! اگر نتوانستید از جاذبه ای بازدید کنید میتوانید ماکت آن را با 25 برابر کوچک شده از اندازه واقعی در این پارک پیدا کنید. تمام جاذبه های گردشگری این شهر مثل قصرتوپکاپی، مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، کلیسای کاریه، برج گالاتا و .... در این پارک ماکت دارند. جنس تمام ماکت ها از فایبرگلاس بوده و به نحوی طراحی شده اند تا در برابر برف و بوران در امان باشند. همینطور دیگر پیشگیری ها برای جلوگیری از آسیب و خرابی این ماکت ها انجام شده است. در مینیاتور پارک استانبول شاهد آثار تاریخی شهر استانبول، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، و ... را با دقت و ظرافت هر چه تمام تر خواهید دید. مینیاتور پارک استانبول یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری برای توریست های تور ارزان استانبول است.

مینیاتور پارک استانبول

امکانات تفریحی مینیاتور پارک استانبول

علاوه بر ماکت ها که میتواند ساعت ها شما را به خود خیره کرده و سرگرم کند، دیگر امکانات تفریحی خوبی مثل غرفه های سوغاتی و صنایع دستی، زمین بازی برای کودکان، قایقرانی، قطار گردشگری، درخت سخنگو و زمین شطرنج، شبیه ساز پرواز با هلیکوپتر، سالن بزرگ آمفی تئاتر سرپوشیده با چهارصد نفر ظرفیت و شهربازی مینی لند در این پارک مینیاتوری وجود دارد.

امکانات تفریحی مینیاتور پارک استانبول

هزینه ورود به مینیاتور پارک استانبول

برای ورود به این پارک، هر توریست و گردشگری ده لیر، افراد بزرگسال بومی پنج لیر، پرسنل، سربازان، معلم ها و دانش آموزان باید سه لیر پرداخت کنند. مینیاتور پارک استانبول هر روز هفته از ساعت نه صبخ تا شش بعد از ظهر باز است این پارک مینیاتوری را از دست ندهید!