میدان پوپولو در رم : پوپولو یک میدان شهری بسیار بزرگ در شهر رم بوده که در لیست محبوب ترین میدان های این شهر جای گرفته است. اسم این میدان در ادبیات امروزی ایتالیا به معنی میدان مردم است. اما اگر نام این میدان را از لحاظ تاریخی در نظر بگیریم، از نام بازیلیکای سانتا مارا دل پوپولو برگرفته شده است. میدانی که امروزه توریست ها و گردشگران تور ایتالیا در شهر رم میبینند، بین سال های 1816 تا 1820 توسط جوزپه والادیه، یک معماری ایتالیایی ساخته شد است. در عصر راه آهن این میدان ورودی اصلی شهر برای همه سیاحانتی بوده که از شمال به رم می آمدند. 

میدان پوپولو در رم

طراحی عجیب جوزپه والادیه برای میدان پوپولو

در اطراف این میدان بناهای بسیار معروفی از جمله کلیساهای دوقلوی کارلورینالدی که در سال 1662 ساخته شده، یک اوبلیسک به سبک مصری برای قرن شانزدهم و نمای ساده کلیسای سن ماریا دل پوپولو که به دیر آگوستینیان متصل می باشد. تا سال 1749 بناها و ساختمان های بی اهمیت بسیاری در این میدان پیدا می شد. تا اینکه جوزپه والادیه تمام بناهای بی اهمیت را کوبید و تنها بناهای باشکوهی که نام برده شد را در اطراف میدان باقی گذاشت. همینطور قسمت های وسیعی از باغ های دیر آگوستینیان را به یک پارک عمومی تبدیل کرد و در ادامه راه رسیدن به تپه پینچو را راحت تر کرد. علاوه بر اینها تعدادی ساختمان مسکونی که امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا میتوانند ان ها را ببینند نیز در اطراف میدان ساخت. 

طراحی عجیب جوزپه والادیه برای میدان پوپولو

جاذبه ها و بناهای اطراف میدان پوپولو در رم

یکی از جاذبه های بسیار مهم شهر رم همین میدان پوپولو بوده که در تمام اروپا نیز معروف شده است. این میدان در سه سمت خود بناهای مختلفی داشته که هرکدام یکی از مهم ترین جاذبه های شهر رم محسوب می شوند. توریست ها و گردشگران تور اروپا در بازدید از این میدان میتوانند ستون بلند مصری که برای رامسس دوم بوده و آبنمایی که کنارش ساخته شده را ببینند. در یک سمت دیگر از میدان دروازه پورتا دل پوپولو دیده می شود و درست روبرویش دو کلیسای دوقلوی شبیه به هم یعنی کلیسای سانتا ماریا دی مونته سانتو و کلیسای سانتا ماری دی میراکولی قرار دارند. در دو طرف دیگر نیز آبنماهای بسیار زیبا که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده اند را میتوان دید. مجسمه های دور تا دور میدان که توریست های تور لحظه آخری اروپا را به خود خیره نگه میدارند، الهام گرفته از مصر هستند. در قسمت غربی میدان پوپولو نیز ایوانی قرار داشته که به خاطر یک مسیر شیب دار مارپیچ شده و از بالای آن میتوان به تمام شهر رم تسلط داشت. 

جاذبه ها و بناهای اطراف میدان پوپولو در رم