میدان مردکا کوالالامپور : میدان مردکا که به آن داترن مردیک نیز می گویند، در پایتخت کشور مالزی، کوالالامپور قرار دارد. این میدان درست روبروی ساختمان ساختمان دبیرخانه پیشین دولت استعماری انگلیس، سلطان عبدالصمد قرار داشته و تنها یک میدان معمولی نیست. سال 1957 در 31 آگوست، اتفاقی مهم در این میدان رخ داد، در این روز پرچم اتحاد دولت استعماری انگلیس پائین کشیده شده و پرچم مالزی برافراشته شد. معنی نام این میدان، استقلال بوده و براساس استقلال مالزی در سال 1957 روی میدان گذاشته شده است. از آن روز به بعد، هر سال در 31امین روز ماه آگوست رژه مردکا در این میدان برگزار می شود. دور تا دور این میدان را سلانگور کلاب و یکی از قدیمی ترین کلیساهای انگلیکان در مالزی، کلیسای سینت مری گرفته اند. پرچم مالزی که در این میدان قرار دارد، بلندترین میله پرچم دنیا با یک کیلومتر ارتفاع را داراست. همین پرچم به یکی از دلایل بازدید توریست ها و گردشگران تور مالزی از این میدان تبدیل شده است.

میدان مردکا کوالالامپور

اعلام استقلال مالزی در میدان مردکا کوالالامپور

میدان مردکا در زمان های قدیم باغی پادشاهی به نام سلانگور بوده و همینططور محلی برای بازی های کریکت، هاکی، تنیس و مسابقات راگبی بوده است. همچنان در این میدان مسابقات کریکت با استقبال عظیم توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی برگزار می شود. این میدان درواقع یک زمین کریکت و باشگاه سلانگور بوده که به طور رسمی با نام پادانگ شناخته می شد. پرچم دولت استعماری انگلیس در این میدان روز 31 آگوست سال 1957 همانطور که در ابتدا گفته شد، پایین آورده شده و به جای آن پرچم مالزی بالا رفت. از همان روی به بعد مردم هر سال همان موقع جشن گرفته و 31 آگوست را روز ملی استقلال مالزی می دانند.

اعلام استقلال مالزی در میدان مردکا کوالالامپور

دسترسی های نزدیک به میدان مردکا کوالالامپور

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مالزی میتوانند برای رسیدن به این میدان از قطارهای سبک شهری استفاده کرده و در ایستگاه مسجد جامع و یا استگاه پاسار سنی پیاده شوند و با ده دقیقه پیاده روی از ایستگاه، به میدان مردکا کوالالامپور برسند.