میدان سنت مارکو ونیز : میدان اصلی و عمومی شهر ونیز که بهترین مکان برای تماشای شهر است، میدان سن مارکو که البته تنها میدانی بوده که بین توریست ها و گردشگران تور اروپا به اسم پیازا شناخته می شود چرا که دیگر میدان های شهر به کامپو معروف هستند. از زمان جمهوری این میدان به بازار، سپس به مرکز زندگی مذهبی و شهری تبدیل شد. زندگی کردن در اطراف این میدان دچار تغییرات بسیار شد. بی شک سنت مارکو یکی از زیباترین میدان های دنیا بوده و همینطور از مهمترین جاذبه های توریستی شهر ونیز ایتالیا می باشد. این میدان از سه طرف با ساختمان های بسیار زیبا احاطه شده و در قسمت دیگر نیز کلیسای جامع شهر را میتوان دید. هر سال میتوان صف های طولانی از توریست ها و گردشگران تور ایتالیا را دید که برای تماشای کلیسای جامع ونیز آمده اند. جدا از جاذبه های دور تا دور این میدان میتوان در کافه ها و رستوران های اطراف که نیمکت و صندلی در محوطه آزاد دارند نشست و از حال و هوای میدان لذت برد. 

میدان سنت مارکو ونیز

جاذبه های اطراف میدان سن مارکو

کلیسای جامع دی سان مارکو

هنگامی در سال 829 بقایایی از سنت مارک به شهر ونیز آورده شد، کلیسای جامع دی سان مارکو اهمیت بسیاری بین بناهای مذهبی شهر پیدا کرد و از هنگامی که سربازان ونیزی بعد از سقوط قسطنطنیه گنجینه های هنری بیزانس را به این کلیسا آوردند، دی سان مارکو ثروتمندتر از قبل شد. این گنجینه ها در طول قرن های مجلل تر از قبل شدند و این کلیسا نه فقط به جاذبه ای مهم در ایتالیا بلکه در تمام اروپا تبدیل کردند. 

کلیسای جامع دی سان مارکو

برج ناقوس سن مارک

یکی از دیگر از بناهایی که باعث شده تا میدان سن مارک به یکی از جاذبه های فوق العاده محبوب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا تبدیل شود، برج ناقوس بود. برج مرتفع و آجری سن مارک با معماری فوق العاده زیبایش شما را به خود محسور می کند. این برج با 98 متر ارتفاع یکی از نمادهای بسیار زیبای شهر ونیز شده است. برج ناقوس آنقدر مرتفع بوده که در زمان های قدیم کشتی ها برای رسیدن به مقصد خود از آن به عنوان فانوس دریایی استفاده می کردند. ساخت برج ناقوس سن مار از قرن دهم شروع شده و در قرن دوازدهم به پایان رسید. با اینکه در سال 1902 به وسط میدان سقوط کرد و از بین رفت ولی سال ها بعد مورد بازسازی قرار گرفت. 

برج ناقوس سن مارک

برج ساعت

از دیگر نمادهای میدان سنت مارکو ونیز میتوان به برج ساعت اشاره کرد. این برج ساعت بین سال های 1496 تا 1499 ساخته شده و در معماری و طرح آن از رنسانس ونیزی استفاده شده است. این برج به خاطر استفاده از موزاییک های ستاره طلایی که در پس زمینه آبی رنگ خود میدرخشند بسیار زیبا و تماشایی دیده می شود. شیر سنت مارک نیز در سال 1755 بوسیله ماساری به برج ساعت اضافه شد. 

برج ساعت

موزه کورر

موزه کورر در قسمت انتهایی میدان سنت مارکو ونیز قرار دارد. این موزه تاریخ شهر ونیز و آثار زیبای باقی مانده از اوایل قرن هجدهم را برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا نشان داده است. این موزه از مهم ترین مجموعه های تاریخی ونیز را داراست. 

موزه کورر

موزه دل ریسورگیمنتو

موزه دل ریسورگیمنتو که در کنار موزه کورر قرار داشته، به درگیری های ونیز با اتریش، انقلاب سال 1848 به رهبری دانیل مانین و اتحادهای ایتالیا با کشورهای دیگر اختصاص داده شده است. 

موزه دل ریسورگیمنتو

کلیسای سن موییز

با اینکه کلیسای سن موییز در میدان قرار نداشته ولی بسیار باشکوه تزئینات شده که ناخودآگاه از میدان به سمت آن قدم برمیدارید. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا تحت تاثیر نمای باروک زیبای این کلیسا قرار میگیرند و نمیتوانند بی تفاوت از کنار آن رد شوند. مردم ونیز به نقاشی های و مجسمه های این کلیسا بسیار علاقه دارند. 

کلیسای سن موییز