مکان های دیدنی گیلان : گیلان به خاطر آب و هوا و جاذبه های گردشگر مناسبی که دارد، یکی از استان های محبوب مردم بوده و هر ساله به خصوص در فصل تابستان پر از توریست و گردشگر تور گیلان میشود که برای استراحت و استشمام هموای تازه و لذت بردن از طبیعت جذابس سفر کرده اند. به خاطر داشتن جاذبه های گردشگری بسیار انتخاب محل اقامت در این استان هم بسیار سخت است چرا که هر طرف از این شهر جنگل های بکر و طبیعت هایی دست نخورده قرار داشته که با دیدن آنها روحتان نوازش میشود.فصل بهار در گیلان دست کمی از فصل زمستان نداشته و تا چندین روز شاهد سرما و بعضی مواقع بارش باران میشوید. اما تابستان ها رطوبت بیشتر شده و هوا بیشتر به حالت شرجی است. با رسیدن پاییز گیلان باران ها شدید و پی در پی را تجربه خواهد کرد. زمستان نیز یکی از سردترین فصل های گیلان است که سفر به گیلان در این فصل پیشنهاد نمیشود. اما اگر در هر فصل از سال به این استان سفر کردید، مکان های دیدنی گیلان زیباترین منظره از خود را به شما نشان میدهند.

جاده گردشگری خلخال و اسالم

جاده خلخال که استان های اردبیل و گیلان را به هم متصل میکند، به خاطر داشتن آب و هوای کوهستانی و طبیعتی بی نظیر، یکی از دیدنی ترین جاده های جنگلی در ایران است. این جاده جنگلی که طبیعت بکر و دست نخورده اش که شباهتی با بهشت دارد، مکانی رویایی بوده که هرچه از طبیعت فکرش را بکنید در خود دارد. از دریاچه و آبشار گرفته تا گل و گیاهان نایاب و عل های معروفش. این جاده هفتاد کیلومتری در روزهای تابستانی هم آب و هوای سرد و خنک داشته و اگر در نیمه دوم سال به این منطقه سفر کنید، حتما شاهد بارش برف ها و باران های پی در پی خواهید بود که فضا را زیباتر از آن چه هست میکند. اما بهترین زمان سفر به خلخال، اردیبهشت و خرداد است. به جرعت میتوان گفت در این دو ماه بهترین منظره و طبیعت را مقابل خود خواهید دید! همه جای این جاده پر از گل های رنگارنگ و شقایق شده و فضای مه آلودی به خود میگیر. هرچند هتل های چند ستاره ای در خلخال نیست، اما همان میهمان خانه ها و روستاها میزبان شما خواهند بود. رستوران های این حوالی نیز غذاهای خوشمزه و باکیفیتی آماده میکنند. اگر برای صرف غذا به یکی از رستوران ها مراجعه کردید و یک گوشت آویزان شده دیدید، تعجب نکنید! به خاطرخنک بودن هوا و دمای مناسب، مردم گوشت ها را بیرون از مغازه آویزان میکنند.

جاده گردشگری خلخال و اسالم

آبشار لاتون گیلان

یکی از جاذبه های طبیعی که نشانه معجزه خداوند است، آبشار لاتون گیلان بوده که در دل کوه قرار دارد. این آبشار نام های دیگری مثل بارزاو داشته و در پانزده کیلومتری قسمت جنوبی شهر آستارا و استان اردبیل قرار دارد. آبشار لاتون 105 متر ارتفاع داشته و بلند ترین آبشار در کشور شناخته شده. آب تامین شده این آبشار از کوه های منطقه آستارا در دامنه های شرقی کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و در راه خود از سه حوض بزرگ و طبیعی و سه آبشار ده متری گذشته و سرانجام به به آبشار لاتون میریزد بعد از آن به رودخانه لوندیل میپیوندد در آخر این رود بعد از طی کردن این مسیر به دریای خزر میریزد. در کنار این آبشار دیدنی و جذاب آب گرم کوته کومه قرار داشته که 1استخر و سه دوش دارد. با اینکه آب آن زیاد گرم نیست اما به هر حال برای گذراندن وقت در کنار بلندترین آبشار ایران مناسب است. تمام امکانات ضروری و مورد نیاز برای استفاده توریست ها و گردشگران تور گیلان در این منطقه ارائه شده از جمله سرویس های بهداشتی، بوفه، پارکینگ و محل هایی برای اقامت نزدیک به آبشار لاتون گیلان.

آبشار لاتون گیلان

منطقه ییلاقی دشت النزه

این دشت سرسبز بزرگ که از هر طرف نزدیک به کوه های سرسبز گیلان بوده درختی دویست ساله داشته که مردم منطقه نخ ها و پارچه های سبز رنگی به آن آویزان کردند و اعتقاد دارند که با اینکار به نوعی نذر کرده اند. این درخت نزدیک به دشت بقعه امامزاده ابراهیم النزه بوده که تنها پنج دقیقه با منطقه ییلاقی دشت النزه فاصله دارد. در کنار بقعه ساختمان ها قدیمی و چوبی و ضریح امام زاده قرار داشته که با پارچه سبز روی آن کشیده شده و چراغ هایی کنار آن گذاشته شده. هر درختی که بخواهید در این منطقه پیدا میکنید مثل درخت ولیک سرخ و سیاه، درخت های گردو، درخت های آلوچه وحشی، گلابی های وحشی و ... . همینطور آبشار واشیاره نزدیک به دشت النزه است.

منطقه ییلاقی دشت النزه

دریاچه بره سر گیلان

دریاچه بره سر گیلان به از نظر مردم بومی این منطقه و توریست ها و گردشگرانی که از آن بازدید کردند مثل آینه ای شفاف و زلال بوده که چشمان هر تماشاگری را به خود به خیره میکند. زیباترین فصل برای دریاچه بره سر گیلان، فصل بهار و تابستان بوده که همراه با آواز پرندگان و پوشش گیاهی زیبا و فوق العاده اش است. همینطور فصل زمستان! در ین فصل هم این دریاچه زیباترین طبیعت را داشته و در سفیدی خود میدرخشد. این دریاچه در مسیر جاده جنگلی ویستان و نزدیک به شهر رودبار قرار داشته اما با این حال کمتر کسی دریاچه را شناخته و همین باعث شده که طبیعت اطراف دریاچه دست نخورده باقی بماند. به خاطر شناخته شده نبودن دریاچه، نه محیط اطراف دریاچه از زباله ها پر شده و نه دریایچه آبی گل آلود و کثیف به خود گرفته! تنها طبیعت سبز و بکر و دریاچه ای شفاف مثل آیینه است که به همراه آواز پرنده ها و صدای خوردن شاخه ها به هم به شما آرامش را نشان میدهند. آب تامین شده برای دریاچه بره سر گیلان از چشمه های زیرزمینی و کوهستان ها اطراف بوده و بزرگی آن چهار هکتار است. عمق این دریاچه به 100 متر میرسد. قبل از سفر به این منطقه باید بدانید که هیچگونه امکانات رفاهی وحود نداشته و برای اقامت نزدیک به دریاچه نیز باید چادر بزنید. 

دریاچه بره سر گیلان