موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول : این موزه استانبول بهترین و مهم ترین مجموعه از هنرهای زیبای ترکی و اسلامی را برای توریست ها و گردشگران تور استانبول به نمایش گذاشته است. این مکان قبل از اینکه به یک موزه تبدیل شود، در سال 1914 در داروضیافه مسجد جامع سلیمانیه ساخته شده و در سال 1938 به مکان کنونی اش، بیزانتین هیپودرم کاخ ابراهیم پاشا انتقال یافت. موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول درست در میدان سلطان احمد، در منطقه فاتیح استانبول می باشد. ساختمان این موزه که هم اکنون مشاهده می کنید، در سال 1523 میلادی ساخته شده و زمانی کاخ خدیجه سلطان خواهد سلطان سلیمان و همسرش ابراهیم پاشای پارگایی، دومین وزیر ارشد سلیمان یکم بود.  توریست ها و گردشگران در این موزه شاهد زیباترین و بهترین مجموعه های فرش دنیا خواهند بود که همینطور الهام بخش بسیاری از نقاشی های اروپایی مثل هاسن هالبین بوده. 

موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول

مجموعه های مختلف و آثار با ارزش موزه هنرهای اسلامی و ترکی

موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول دارای بهترین مجموعه ها از دوره عباسیان، امویان، مملوکیان، سلجوقیان و البته عثمانیان می باشد. در این موزه میتوان انواع فرش و گلیم ها، دست نوشته ها، آثار سنگی، فلزی، برج، چوب، خوش نویسی، نقره و ... را از همین دوره ها دید. از خاص ترین و محبوب ترین آثار این موزه بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوان به کمربندهای مراسم خاکسپاری، فنجان های مسی حکاکی شده، میز تحریرهایی از جنس مروارید، تاج های سلطنتی، شمعدان های تزئین شده با سنگ های با ارزش، لباس های سلطان ییلدیریم بیازیت و سلطان سلیم دوم، فرش های قفقازی، درب های حکاکی شده و ... اشاه کرد. همینطور قرآن های بسیار زیبا و خطی، مینیاتورهای عثمانی، قانون های مرتبط به سلطان های عثمانی و کلید کعبه نیز از دیگر اشیا و آثار بسیار با ارزش و نفیس موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول هستند. 

مجموعه های مختلف و آثار با ارزش موزه هنرهای اسلامی و ترکی

هزینه و ساعات بازدید از موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر روز هفته البته به جز روزهای دوشنبه، از ساعت نه صبح تا ساعت چهار بعد از ظهر از این موزه دیدن کنند. هزینه بازدید از این موزه برای هر نفر حدودا سه یورو می باشد. همینطور اگر توریست ها و گردشگران تور استانبول نوروز 98 دارای کارت موزه باشند میتوانند به صورت رایگان از آن دیدن کنند.