موزه نیروی دریایی مادرید : اگر در سفرتان به مادرید چند ساعتی را اضافه آوردید، پیشنهاد ما به شما بازدید از یکی از موزه ملی این شهر بوده که اختصاص داده شده به نیروی دریایی اسپانیا می باشد. این موزه تمام پیشینه نیروی دریایی این کشور را در زمان فرمانروایان کاتولیک که شامل نقشه ها، ابزارهای جهت یابی، جنگ افزارها و ... می باشند را به توریست ها و گردشگران تور اروپا نشان میدهد. موزه نیروی دریایی را میتوان یکی از دیدنی های خوب شهر مادرید، پایتخت اسپانیا دانست. این موزه در خیابان پازو دل پرادو شهر مادرید قرار دارد. 

موزه نیروی دریایی مادرید

تاریخچه موزه نیروی دریایی

تاسیس این موزه ملی مادرید، به سال 1792، در 28 سپتامبر برمیگردد. این موزه توسط وزیر نیروی دریایی پادشاه کارلوس چهارم به اسم Antonio de Valdés Fernández Bazán افتتاح شده است. این موزه اتفاقات و رویدادهای بسیاری را شاهد بوده و بعد از چندین سال مورد بازسازی قرار گرفت و سرانجام در خیابان پازو دل پرادو در سال 1932 تاسیس شده است. 

تاریخچه موزه نیروی دریایی

قسمت های مختلف این موزه

توریست ها و گردشگران تور اسپانیا که میخواهند این موزه را خیلی حرفه ای بگردند، باید گفت که این موزه سالن های نمایشگاهی مختلف و آثار بسیاری برای متعجب کردنشان دارد. سالن های نمایشگاه این موزه در طبقه اول قرار داشته و با اشیا مختلف تزئین و دکور شده اند. اشیایی که در این موزه نگهداری می شوند، بسیار متنوع و هیجان انگیز هستند. اشیای تاریخی محافظ شده بوسیله نیروی دریایی که قدمت آنها به قرن پانزدهم برمیگردد، تا بروزترین و جدیدترین ابزارهای دریانوردی را میتوان در این موزه مشاهده کرد. موزه نیروی دریایی مادرید دارای اولین نقشه آمریکا بوده که بوسیله Juan de la Cosa طراحی شده است. در ادامه شاهد تاریخچه نیروی دریایی شهر مادرید خواهید بود ک از قرن پانزدهم، دوران سلطنت کاتولیک ها را نشان داده و همینطور اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با مستعمرات و حاکمان ارائه داده است. از دیگر آثار نگهداری شده در این موزه میتوان به سلاح ها، نقشه ها، طراح های مختلف، ابزار ناوبری و ... اشاره کرد. 

قسمت های مختلف این موزه

زیر دریایی پرال، معروف ترین آثار موزه نیروی دریایی مادرید

یکی از منحصربفردترین آثار نگهداری شده در موزه نیروی دریایی مادرید، زیر دریایی پرال است. این زیردریایی را ایزاک پرال، یک دریانورد و مخترع اسپانیایی در سال 1884 میلادی طراحی کرده. زیر دریایی پرال قادر بود پرتابه ها که به آن اژدر نیز میگویند را در زیر آب پرتاب کند. از این زیردریایی برای نابودی زیردریایی ها و کشتی های دشمن استفاده می شد. همینطور اختراع این دریانورد اسپانیایی باعث شد تا طرح های جدیدی در سیستم های کنترلی و همچنین سیستم های هوایی بوجود آید. این زیردریایی نیز میتوان برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا جذاب باشد، حتما از آن دیدن کنید. 

زیر دریایی پرال، معروف ترین آثار موزه نیروی دریایی مادرید

ساعات بازدید از موزه نیروی دریایی در مادرید

موزه نیروی دریایی در شهر مادرید از روزهای سه شنبه تا یکشنبه بین ساعات ده صبح تا دو بعد از ظهر آماده بازدید توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا می باشد. توریست ها میتوانند به صورت رایگان از این موزه دیدن کرده و همینطور روزهای شنبه و یکشنبه در ساعت 11:30 صبح مشغول به برگزاری تورهای راهنمای موزه می باشد.