موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا مادرید : رینا سوفیا در شهر مادرید، یک موزه ملی هنرهای سده بیستم میلادی می باشد. موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا سال 1992 به اسم ملکه سوفیا در شهر مادرید به صورت رسمی افتتاح شد. زمینه اصلی که این موزه در شهر مادرید قرار دارد، هنر اسپانیایی است. توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند در این موزه مجموعه آثار باشکوهی از معروف ترین هنرمندان اروپایی مثل پابلو پیکاسو و سالوادور دالی را از نزدیک ببینند. 

موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا مادرید

تاریخچه بنای موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا مادرید

شاه فیلیپ دوم در سال 1566 دستور دارد که همه بیمارستان های شهر مادرید را زیر یک سقف جمع کرده و در نتیجه اینکار، یک بیمارستان عمومی در این منطقه تشکیل شد. در طول چند دهه آخر از قرن هجدهم واقعا داشتن بیمارستان بزرگتر یک نیاز احساس می شد. از نقشه های معماری فرانسیسکو ساباتینی برای بنای جدید این ساختمان که بین سال های 1776 تا 1781 ساخته شده، استفاده کردند. از آن موقع تاکنون این بیمارستان تغییرات بسیار پیدا کرده و نوسازی روی آن صورت گرفته. همینطور نزدیک بود چندین بار بوسیله کسانی که فکر نمیکردند جذاب باشد، ویران شود. اما با اینحال این بنا توسط حکم سلطنتی دولت در سال 1977 به عنوان یادمان های تاریخی ملی ثبت شد. امروزه این مکان به محلی برای نگهداری آثار ملی از هنرمندان معاصر اسپانیا مثل پیکاسو، میرو و دالی بوده و بسیار مورد توجه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا قرار گرفته است.  

تاریخچه بنای موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا مادرید

آثار معروف در موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا

موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا را به اسم MoMa نیز می شناسند که به این نام به موزه معروف هنر مدرن نیویورک نیز اشاره ای دارد، بعضی از خارق العاده ترین آثار هنری قرن بیستم را در معرض نمایش توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا قرار داده است. بی شک در این بنای تاریخی باشکوه فقط آثار قرن بیستم را تماشا نخواهید کرد، این بنا آثاری از هنرمندان معاصر کشور اسپانیا مثل خوان میرو، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی را داراست. یکی از معروف ترین آثار این موز، اثر هنری به اسم گرنیکا می باشد. میتوان مجموعه دائمی این موزه در طبقه دوم و چهارم جناح اصلی این موزه پیدا کرد. موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا مادرید بیست تابلو خارق العاده از سالوادور دالی را نگهداری می کند. همینطور چند اثر از ماکس ارنست، یک هنرمند سورئالیست. 

آثار معروف در موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا