موزه معصومیت استانبول : در محله بی اوغلو استانبول، محله شوکورکوما موزه ای عجیب به اسم موزه معصومیت قرار داشته که به دست اورهان پاموک ساخته شده است. او برنده جایزه نوبل ادبیات شده و در رابطه با رمان خود این موزه را تاسیس کرده. رمان و موزه او براساس زندگی دو خانواده در شهر استانبول بوده که به موازات هم ساخته شده اند. موزه معصومیت استانبول در سال 2014 جایزه موزه سال اروپا را به خود اختصاص داد. توریست ها و گردشگران تور استانبول در این موزه رمان و تصاویری از زندگی طبقه مرفه شهر بین سال های 1970 و 2000 را تماشا خواهند کرد. در موزه معصومیت استانبول بیشتر از هزار شی قرار داشته که در یک خانه قدیمی که قدمت ان به قرن نوزدهم میرسد، نگهداری می شوند. 

موزه معصومیت استانبول

تاریخچه موزه معصومیت استانبول

داستان بوجود آمدن این موزه، به پاموک مرتبط بوده که در اوایل دهه 1990 میلادی شروع به جمع کردن اشیای موزه کرده است. پاموک درباره این موزه گفته که تصمیم داشته اشیای واقعی یک داستان تخیلی را در موزه ای جمع کند و برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول به نمایش بگذارد و درباره آن ها رمانی بنویسد. همینطور در ادامه گفته که بعضی از اشیایی که در این موزه قرار دارند، برای خانواده و دوستان او بوده که هرکدام از دیگر مناطق شهر استانبول و یا حتی دنیا پیدا شده اند. بعد از منتشر شدن رمان او در سال 2008، مجموعه این موزه کامل شد و سرانجام در سال 2012 به روی عموم مردم باز شد. 

تاریخچه موزه معصومیت استانبول

قسمت ها و بخش های مختلف موزه معصومیت استانبول

این موزه در قسمت های مختلف خود یک نوع چیدمان خاص و شگفت انگیز دارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول در این موزه 83 قسمت داشته که درست مطابق با 83 فصل از زمان طراحی شده اند. هرکدام از تصاویری که در این موزه تماشا می کنید، تصویری از شهر استانبول را نشان میدهند که حس و حال یک دوره مشخص را به نشان میدهند که داستان در آن مکان روایت شده است. در گشت و گذار در این موزه، روی یکی از دیوارهای موزه حدودا 4213 ته سیگار وصل شده که هرکدام از ان ها داستانی و ماجرای تاریخی برای خود دارند.

قسمت ها و بخش های مختلف موزه معصومیت استانبول

آدرس این موزه

موزه معصومیت استانبول در منطقه شوکورما، محله بی اوغلو قرار دارد