موزه مصرشناسی تورین در ایتالیا : موزه مصرشناسی تورین یکی از بزرگترین موزه های دنیا بعد از موزه مصر قاهره می باشد. این موزه تنها به هنر و فرهنگ مصر باستان اختصاص داده شده است. موزه مصرشناسی تورین با داشتن تقریبا بیشتر از سی هزار شی، از بزرگترین مجموعه های آثار باستانی کشور مصر می باشد. این موزه انقدر بین توریست ها و گردشگران تور اروپا طرفدار پیدا کرد که در سال 2006، تقریبا 554911 نفر بازدیدکننده داشت. موزه مصرشناسی بزرگترین موزه در شهر تورین بوده و همینطور دارای کتابخانه نیز می باشد. 

موزه مصرشناسی تورین در ایتالیا

تاریخچه موزه مصرشناسی تورین

این موزه سال 1824 تویط پادشاه ساردنی به نام شارل فلیکس ساووا افتتاح شده است. زمانی که ناپلئون بناپارت از بارشگت خود از کشور مصر کمی غنایم را که بدست آورده بود، در شهر تورین باقی گذاشت. در دهه 1800 سراسر اروپا به خاطر لشکرکشی ناپلئون به مصر، تحت تاثیر این کشور بودند. برناردینو درووتی در زمان فتح کشور مصر بیشتر از هشت هزار مجسمه، تابوت، جواهرات، مومیایی، نوشته های پاپیروس، طلسم های مختلف و ... را به این شهر وارد کرد. در آخر نیز شخصی به اسم کارلو فلیس در سال 1824 این مجموعه را خریداری کرده و همین شروع موزه مصرشناسی تورین و جذب بسیار توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا به این شهر شد. 

تاریخچه موزه مصرشناسی تورین

مهم ترین اشیا موزه مصرشناسی تورین

از مهم ترین اشیایی که در این موزه نگهداری شده و برای توریست ها و گردشگران تور ایتالیا به نمایش درآمده، میتوان به قبر دست نخورده خا و مریت، پاپیروس تورین، نقش برجسته جوزر، تندیس هایی از الهه های ایزیس، سخمت، رامسس دوم و ...، معبد و تندیس هایی از توتمس سوم، یک مجموعه از تندیس های تمامی فراعنه دوره پادشاهی نو، یک مجموعه از تابوت مومیایی و کتاب مردگان، کتاب رنگ امیزی شده برای سال های بین 3200 تا 3700 سال قبل از میلاد، میز ایزیس، معبد رنگ امیزی شده، معبد ناشناس برای زمان پادشاهی کهن و ... اشاره کرد.  

مهم ترین اشیا موزه مصرشناسی تورین

ساعات بازدید از موزه مصرشناسی تورین در ایتالیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند روزهای دوشنبه از ساعت نه صبح تا دو بعد از ظهر باز بوده و در دیگر روزهای هفته یعنی سه شنبه تا یکشنبه از ساعت نه صبح تا ساعت شش بعد از ظهر از این موزه دیدن کنند. هزینه بازدید از این موزه و نمایشگاه برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا پانزده یورو می باشد. اما خبرنگاران و افراد پانزده تا هجده سال میتوانند یازده یورو بپردازند. ورود کودکان زیر پنج سال، معلولان و همراه معلولان نیز رایگان میتوانند از موزه مصرشناسی تورین در ایتالیا دیدن کنند.