موزه لازارو گالدیانو مادرید : این موزه که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا آن را به اسم لازارو گالدیانو میشناسند، یک نمایشگاه بسیار خاص از مجموعه خصوصی لاسارو گالدیانو، یک سرمایه دار اسپانیایی می باشد. او و همسرش برای مدتی در عمارت این موزه زندگی می کردند. امروزه که این عمارت به یک موزه تبدیل شده بسیاری از توریست ها و گردشگران از آن و آثار بی نظیرش دیدن می کنند. 

موزه لازارو گالدیانو مادرید

تاریخچه موزه لازارو گالدیانو

همانطور که گفته شد این موزه در ابتدا محل زندگی خوزه لازارو گالدیانو یک روزنامه نگار، ناشر، سرمایه دار و مجموعه دار هنری اسپانیایی است، بود. این سرمایه دار اسپانیایی در سال 1903 ازدواج کرد و این کاخ را هم در سال 1903 بنا کرد. خوزه لازارو و همسرش به هنر علاقه مند بودند و به همین خاطر به جمع کردن اثار مهی هنری از هنرمندان مشهور مثل الگرکو و گویا مشغول شدند. این زوج انقدر این کار خود را ادامه دادند تا مجموع اثار جمع اوری شده به 1200 تا رسید. این آثار شامل نقاشی ها، مدال، جواهرات، فرش، زره، کریستال و ... می باشند. چهار سال بعد از مرگ او و در سال 1951 کاخ لازارو گالدیانو به عنوان موزه ای از اثار هنری با ارزش درهای خود را به روی توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا باز کرد. امروزه این موزه از نظر تاریخی و معاصر بسیار مهم شناخته می شود. 

تاریخچه موزه لازارو گالدیانو

چه آثاری در موزه لازارو گالدیانو نگهداری می شوند؟

تقریبا میتوان گفت که نه هزار اثر با ارزش هنری در موزه لازارو گالدیانو مادرید نگهداری می شوند. این نه هزار اثر در سی اتاق در معرض نمایش توریست ها و گردشگران تور اسپانیا قرار گرفته اند. در این موزه میتووان سکه، جواهرات، مدال، فرش ها، زره، کریستال و ... را از نزدیک دید. همینطور نقاشی های اسپانیایی که به قرن های شانزدهم و هفدهم برمیگردند و برای اساتید بزرگی مثل ولاسکز، ال گرکو، پردا، گویا، موریو، زورباران، ریبرا هستند نیز دیده می شوند. موزه لازارو گالدیانو مادرید دارای کتابخانه ای بوده که در آن نسخه های خطی از کتاب های بسیار بسیار قدیمی وجود دارند. 

چه آثاری در موزه لازارو گالدیانو نگهداری می شوند؟

ساعات بازدید از موزه لازارو گالدیانو مادرید

موزه لازارو گالدیانو مادرید هر روز هفته از ساعت ده صبح تا چهار بعد از ظهر برای بازدید توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا باز می باشد.